A Svéd Rallyn bebizonyosodott az előzetes félelem, nem a verseny győztese kapta a legtöbb pontot. Az új rendszer Elfyn Evansnek kedvezett, a walesi versenyző azonban továbbra sem ért egyet az újítással.
Az FIA az idei évre megújította a WRC pontrendszerét, amivel szerette volna izgalmasabbá tenni a versenyek záró napját. Az új rendszer szerint a szombat esti állás alapján az első tíz helyezett kaphat pontot, amennyiben vasárnap célba tud érni, emellett a záró nap értékelése alapján a legjobb hét szerezhet pontot, továbbá a Power Stage leggyorsabb öt versenyzője is további bónusz pontokat kap.
Már a szezon előtt többen bírálták a rendszert, mert attól lehetett tartani, hogy a szombat este nagy előnnyel rendelkező versenyző a záró napon óvatosabban fog vezetni, így nem a verseny győztese fogja szerezni a legtöbb pontot.
Ez a félelem a Montén még nem igazolódott, azonban a Svéd Rallyn a versenygyőztes Esapekka Lappi 5 ponttal kevesebbet kapott a második helyezett Elfyn Evansnél, míg a pénteken kiesett, de szombaton visszatért Kalle Rovanpera 3 ponttal többet szerzett, mint az egész verseny alatt kiválóan teljesítő és ötödik helyen záró Oliver Solberg. Mindez pedig értéktelenné teszi a futamgyőzelmet, valamint az egész versenyen gyengébb autóval nyújtott teljesítményt.
A pontrendszert korábban már Elfyn Evans is bírálta, azonban a Svéd Rally után ismét megtette.
“Továbbra sem tartom helyesnek, hogy Esapekka Lappi nyerte a versenyt és mégis kevesebb pontot kapott nálam – mondta a walesi versenyző a Dirtfishnek. – Bárhogy is alakuljon egy verseny, ez nem normális. Az új rendszer bár nekem kedvezett, továbbra sem támogatom és egy viccnek tartom. Csökkenti a versenygyőzelem értékét, aminek az értéke a legnagyobb számomra.”