Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője egy négy pontból álló tervet árult el, amivel javítana a WRC jelenlegi helyzetén.
A WRC a Rally1-es autók 2022-ben történt bevezetésével komolyválságba került, miközben az F1 soha nem látott népszerűségnek örvend köszönhetően a Netflix-sorozatnak is, a WEC a Hypercarok aranykorába lépett, a Dakar Rallyra új gyártók jelentkeznek, a WRC-ben csodának számít már, ha 10 induló van a topkategóriában egy versenyen, köszönhetően a méregdrága Rally1-es autóknak, amik miatt eltűntek a privát indulók. Ugyanakkor a Rally2-es autók kategóriája virágzik, és nem csoda, hogy szerdán döntés születhet, mely szerint ezek az autók továbbfejlesztett változatai képezhetik 2025-től a világbajnokság legerősebb kategóriáját.
Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke azonban elárulta négy pontját a a MotorSportnak oldalának.
A hibrid rendszer elfelejtése
“Egyértelmű, hogy a Rally1-es autókkal való versenyzés nagyon drága, ennek köszönhetően elvesztettük a privát versenyzőket a WRC csúcskategóriájában. A hibrid autó ugyanakkor nagyon élvezetes, nagyon szerettem vezetni a tavalyi Finn Rallyn. Azonban a Rally2-es autóval versenyzők számára nagyon nehéz lehet a Rally1-es autóra való átállás, mert meg kell tanulni a hibrid rendszer működését. Véleményem szerint a hibrid rendszer helyett e-üzemanyagot, vagy hidrogént kellene használni. Ezzel csökkennének a költségek. A szurkolók szempontjából a rallysport F1-es autóit szeretnénk látni a WRC-ben. A Rally1-es autók elég gyorsak ahhoz, hogy kissé lassítva is őket még mindig gyorsabbak legyenek a Rally2-es autóknál. Ez ugyancsak csökkentené a kiadásokat. Ugyanakkor nem hiszem, hogy az autók terén változás történne a következő két évben. Véleményem szerint ki kellene alakítani egy szabályrendszert, amit 2027-től lehetne használni és amivel új gyártókat hozunk a WRC-be, ez esetben két év állna rendelkezésre a felkészülésre.”
Visszatérés az előző pontrendszerhez
“Mi elleneztük az új pontrendszert, amikor erről kellett dönteni. Az volt az érvünk, hogy túlságosan bonyolult ahhoz, hogy egy szurkoló értse, sok esetben a versenyzők sem értik. Nehéz elmagyarázni, hogy a vasárnapi pontokat miként osztják, és bár Elfyn Evans szerezte Svédországban a legtöbb pontot, egyáltalán nem volt boldog emiatt.”
Amerikai WRC-futamra van szükség
“Amerika egy hatalmas állam és nagyon bízok benne, hogy hamarosan lehet ott WRC-futam, jót tenne a bajnokságnak.”
Közelebb hozni a szurkolókhoz a rallysportot
“Az F1-hez hasonló paddock kialakítása nyilván nem lehetséges a rallysportban, mert nem egy helyen zajlik a verseny. Azonban létre lehetne hozni egy olyan szervizparkot, ami közelebb van a verseny szakaszaihoz. Véleményem szerint lehetővé kellene tenni, hogy egy maximum 50 kiló súlyú szerszám és alkatrész csomagot vigyenek magukkal a versenyzők, így a szakaszok után végezhetnek kisebb javításokat. Így közelebb kerülhetne a szurkolókhoz a szervizelés, mivel nem mindenki hajlandó 100 kilométereket megtenni, hogy eljusson a fő szervizparkba.”