back to top
2024. november 22. 01:41

KezdőlapWRCA WMSC ülésén született rallysportot érintő összes döntés egy helyen

A WMSC ülésén született rallysportot érintő összes döntés egy helyen

-

A Motorsport Világtanács (WMSC) szerdai ülésén fontos döntések születtek, melyek mindegyikét most egy írásban foglalunk össze.

 

Promóció terület 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

A promóciós lehetőségek kihasználása az egyes események körül és a WRC teljes potenciáljának maximalizálása érdekében az FIA WRC Promóciós Csapatot hoz létre az FIA-n belül, szoros együttműködésben a WRC Promóter érdekelt feleivel, a rendezvényszervezőkkel és a gyári csapatokkal. 

A csapat fő célja egy WRC Charta kidolgozása lesz, amely meghatározza az összes érdekelt fél kötelezettségvállalásait annak érdekében, hogy a WRC-t szélesebb közönség előtt népszerűsítsék, meghatározott célok és KPI-k mellett. 

Ez az összehangolt megközelítés mindkét fél szakértelmét kihasználja, hogy a WRC-t jelenlegi rajongótáborán kívül a világ egyik legkiemelkedőbb motorsport bajnokságaként népszerűsítse. 

Fotó: Hyundai Motorsport

Sport terület 

A rendezvényszervezők nagyobb szabadságot kapnak a rallye útvonalának kialakítása során. Bár egy esemény kezdőnapja és a versenykilométerek száma változhat, minden rallynak vasárnap délben kell véget érnie a Power Stage szakasszal. 

A WRC naptárban a meglévő formátumot követő versenyeken kívül néhány rövidebb sprint stílusú és hosszabb állóképességi verseny is szerepelhet. Mindazonáltal az egy szezonban megtett kilométerek száma nagyjából változatlan marad, a versenyek továbbra is aszfaltos, murvás és havas utakon zajlanak. 

A költségcsökkentő intézkedések részeként a jövőben korlátozzák a három autós csapat létszámát. 

A szervizpark kialakítása egy új modellt követ, ahol a gyártók helyi épületeket vesznek igénybe munkaterületként. A költségek megtakarítása és a szükséges szállítási mennyiség csökkentése mellett a költözés nagyobb rugalmasságot biztosít, ha a szervizpark helye egy rendezvény során megváltozik. Csökkenti a rendezvényszervezők által a szervizparkhoz szükséges teljes területet is. 

Annak érdekében, hogy a szervezők kevésbé merev formátumokat alkalmazzanak, csökkentsék az összekötő szakaszok hosszát és szélesítsék az események elérhetőségét, ösztönözni fogják a távoli szervizelési lehetőségeket a csapatok számára, akik korlátozott alkatrészeket szállíthatnak egy kis segédjárműben. 

Fotó: Hyundai Motorsport

Műszaki terület 

A jelenlegi Rally1 autó továbbra is a WRC zászlóshajója marad 2025-ben és 2026-ban is, de olyan módosításokkal, amelyek csökkentik a költségeket és a teljesítményt. Ezek közé tartozik a plug-in hibrid egység eltávolítása, a teljesítményt az össztömeg csökkenése kompenzálja, valamint a szűkítő és az aerodinamika csökkentése. 

A Rally2 autói a jelenlegi formájukban folytatják a homologizációjuk idejére a nemzeti és nemzetközi sorozatok alapjaként. Azonban a 2025-től és azután WRC-versenyeken induló Rally2-es autóknak lehetőségük lesz olyan WRC-készlettel is futni, amely nagyobb szűkítőből, nagyobb kipufogóból, opcionális váltólapátos sebességváltóból és hátsó szárnyból áll, azzal a céllal, hogy csökkentsék a teljesítménykülönbséget Rally1 és Rally2 autók között. 

2026-tól a Rally1 felülvizsgált műszaki szabályait vezetik be a WRC legfelső szintű kategóriájára a jelenlegi Rally1 koncepció alapján. Ezek a szabályok a 2026-os szezon jelenlegi Rally1 szabályzatával párhuzamosan érvényesek. Az új szabályok alapján közös biztonsági cellát fognak használni a költségek és a bonyolultság csökkentése érdekében, és lehetővé teszik a gyártók és tunerek számára, hogy saját karosszériájú autókat fejlesszenek olyan sorozatgyártású modellek alapján, mint a B-osztály, a C-osztály, a kompakt SUV vagy a szigorú műszaki követelményeknek megfelelő koncepcióautó. olyan kritériumok, mint a tömegközéppont és az aerodinamika a teljesítmény kiegyenlítése érdekében. 

A kimenő teljesítmény 330 lóerő lesz, a motor teljesítményét pedig referencia nyomatékgörbe szabályozza minden autó esetében. A motor és a sebességváltó költségkorlátos lesz, a technológia pedig a Rally2-vel egyenértékűre korlátozódik. A fejlesztés és a költségek csökkentése érdekében az aerodinamikai hatékonyságot korlátozzák a végsebesség korlátozásával. 

Az autónkénti költség 400 000 euróban lesz korlátozva, és a WRC-gyártók kötelesek autóikat közvetlenül a WRC-futam park ferméjéből értékesíteni. 

A lehető leghamarabb egy elektromos kategóriát vezetnek be a WRC-be, és az FIA műszaki osztályának feladata olyan megfelelő műszaki szabályok megállapítása, amelyek felhasználhatják az új Rally1 biztonsági cellát, és egyenlő teljesítményt nyújthatnak a fenntartható üzemanyaggal működő Rally1 autókkal. 

Friss