A Safari Rallyn egy nagyon egyszerű műszaki megoldással nyert rengeteg teljesítményt a Ford és a Toyota, a Hyundai viszont nem használta ezt a trükköt.
A Safari Rallyn feltűnő volt, hogy a Toyota és az M-Sport Ford autóin a snorkelek egész hétvégén fel volt szerelve, annak ellenére, hogy használatuk több gyorsaságin nem volt előnyös. A Hyundai ezzel szemben csak szórványosan szerelte fel autóira a snorkeleket.
A snorkel, vagyis a tetőre kivezetett szívócső csökkenti a veszélyét annak, hogy a szívócsatornába por vagy víz jusson. Az afrikai körülmények között indokolt a használatuk, főleg a fesh-fesh homokos részeken, vagy a mélyebb gázlók esetén. Nem csak a rallyban van ez így, a kontinensen használt terepjárókon is szinte mindig ott van a tetőre kivezetett szívócső.
A snorkelnek ugyanakkor hátránya is van, a légáramlás hatékonysága romlik, ami teljesítményvesztést okot.
„Olyan érzés volt, mintha egy Rally2 autót vezettem volna” – érzékeltette Adrien Fourmaux a snorkel hatását.
A francia versenyző a trükköt is elárulta: „A snorkelünkben volt egy szelep, amely lehetővé tette, hogy a normál szívócsőről közvetlenül a snorkelre váltsunk. Amikor aktiváltuk, a teljesítménycsökkenés jelentős volt. Beszéltem egy Hyundai-versenyzővel, akinek nem volt ez a szelep a snorkelén, így ez egyértelműen hátrányt jelentett számukra. Ez azt mutatja, hogy egy kis csapat is képes jó munkát végezni.”
Vagyis a trükk egy egyszerű szelep volt, aminek segítségével válthattak a versenyzők a snorkel és a normál szívócső között, így a snorkelt csak akkor használták amikor valóban szükség volt rá. A Hyundai azokon a pályákon ahol felszerelte a kiegészítőt folyamatosan azon keresztül látta el levegővel a motorokat, ami akkor is teljesítménycsökkenést jelentett, amikor arra nem volt igazán szükség.