Az M-Sport Adrien Fourmaux-val meglepően jól szerepel idén a WRC-ben, ez azonban a Ford amerikai szimulátorának is köszönhető.
Ott Tanak tavaly sokat küzdve nem tudott elég jó eredményeket elérni az M-Sport Rally1-es Ford Pumájával, idén azonban Adrien Fourmaux négy verseny után kétszer is dobogóra tudott állni és az egyéni bajnokságban Ott Tanakot megelőzve a harmadik helyen áll.
Fourmaux a Horvát Rally idején elárulta, az autó fejlődése nagyban köszönhető a Ford amerikai szimulátorának.
“Nagyon elégedett vagyok, mert a Monte óta igen sokat tudtunk fejleszteni az autón – mondta Adrien Fourmaux a Motorsport.com oldalnak. – Az autó nem volt jó aszfalton korábban és sokat küzdöttünk, azonban sikerült szimulátorral sokat fejleszteni rajta.”
A Horvát Rallyn a vasárnapi második szakaszig a francia versenyző az ötödik helyen állt, akkor azonban eltalált egy levágást gátló elemet és megsérült a Ford felfüggesztése. Fourmaux 15 perc szerelés után azonban folytatni tudta a verseny és végül olyan jól sikerült a hiba helyreállítása, úgy, hogy nem volt lehetőség szervizelésre, hogy megnyerte a Power Stage-et, így összesen 13 pontot gyűjtött.
“A verseny elején még kerestük a jó tempót, azonban péntek délután sikerült jó beállítást találni és így a napot második idővel fejeztük be. Sokat fejlődtünk az autóval, de még mindig lehet min javítani, szeretnénk tovább gyorsulni. Örülök, hogy a mezőny elejének közelében tudunk harcolni és sikerült Ott Tanakkal csatázni.”
Richard Millener szerint is sokat tudtak fejleszteni az amerikai szimulátor segítségével.
“Ugyan korlátozott, hogy milyen dolgokat lehet végezni a szimulátorral, azonban így is sikerült hatékony fejlesztéseket végezni még mielőtt valójában az autóval tesztelnénk – mondta az M-Sport csapatfőnöke. – A szimulátor segítségével javult a mérnökök és versenyzők közötti kommunikáció is, képesek több információt megosztani egymással. Képesek vagyunk új dolgokat is kipróbálni a szimulátorral, amit a valóságban nem biztos, hogy megtudnánk tenni. Ugyanakkor korlátozott is a szimulátorral való munka, mert azt elsősorban pályaversenyekre tervezték.”