A Hyundai Motorsport engedélyt kapott a Toyotától és az M-Sporttól, hogy két évre elegendő jokert használjon fel a 2025-ös autó fejlesztéséhez.
A Hyundai Motorsport engedélyt kért a WRC másik két gyártójától, a Toyota Gazoo Racingtől és a z M-Sporttól, hogy két évnyi jokert használhasson fel a 2025-ös Rally1-es autó elkészítéséhez, különben az a veszély fenyegette volna a sportot, hogy a koreai csapat befejezi WRC-programját, mert nem tudott volna kellőképpen megbízható autót készíteni a következő évre.
A Toyota és az M-Sport is engedélyt adott a Hyundainak. A koreai gyártó 2025-től használhatja a több jokert.
“Az csak a júniusi Motorsport Világtanács-ülésen fog kiderülni, hogy milyen szabályok is lépnek életbe 2025-től – mondta Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke a Dirtfishnek. – A legnagyobb problémát valószínűleg az új autó megbízhatósága jelenti majd. Mint azt látjuk az idei autók tekintetében is, a megbízhatóság még mindig problémát jelent. A több joker felhasználása pedig ennek megoldásán tud majd javítani. Nagyjából 50%-kal tudjuk a jokereknek köszönhetően javítani az új autót.”
Abiteboul azt is elmondta, a Hyundai számára adott segítségből a másik két gyártó is profitálhat.
“Mindenkinek vannak ötletei az új autóra vonatkozóan, amit nem biztos, hogy jokerek nélkül meg lehetne csinálni. És hasonló segítséget a másik két gyártó is kérhet a jövőben.”
Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke elárulta, a Hyundainak adott engedélyt alaposan megvitatták a csapat központjában.
“Mindenkinek más a nézőpontja ebben a témában, hiszen, ha egy mérnököt megkérdezünk, hogy adjunk-e lehetőséget egy másik csapatnak, hogy több jokert használjanak, biztos, hogy elutasítás lesz az eredmény – mondta Richard Millener. – A jokerek előnyszerzésre adnak lehetőséget, ezért ez a vélemény is érthető. Ugyanakkor, ha azt nézzük, hogy ennek a segítségnek a megadása nélkül egy gyártó elhagyná a WRC-t, akkor megint egy másik nézőpont kerül központba. Mindig viták vannak azért, hogy miként tudnánk javítani a WRC helyzetén, és azt gondolom, hogy ez a segítség nyújtás éppen pozitív e szemszögből. Ha most lenne 2022 és egy új korszak elején lennénk, más lenne a helyzet, mint most, amikor egy ötéves ciklus harmadik évében járunk. Mindenki öt éves ciklusban gondolkodott, azonban most, hogy szabálymódosítások következnek és emiatt egy csapat úgy érzi, jobb kiszállni, mert nem tud elég megbízható autót készíteni, jobb kompromisszumot kötni, annak érdekében, hogy ne veszítsünk el egy gyártót.”