Elfyn Evans komoly hátrányba került a Portugál Rallyt követően Thierry Neuville mögött a bajnokságban, és bár a régi pontrendszer alapján is nőtt volna a belga versenyző előnye, korántsem annyira, mint az idei rendszer alapján.
Thierry Neuville és Elfyn Evans között a Portugál Rally előtt a régi pontrendszer alapján csupán 4 pont lett volna a különbség, ami a walesi versenyző számára nem igazán jól sikerült idei versenyt követően 16 pontra nőtt volna.
A 2024-es pontrendszer alapján azonban eleve hat pont a két versenyző között a különbség a belga pilóta számára, ami 24 pontra nőtt.
A régi pont számítás alapján pedig Sébastien Ogier szerezte volna a legtöbb pontot Portugáliában, összesen 27-et, míg Ott Tanak 22-t, Thierry Neuville pedig 20-at.
Így nézne ki az idei vb-pontverseny a 2023 végéig használt pontrendszer alapján 5 verseny után (csak a pontszerzéseket tüntettük fel)
1 Thierry Neuville Hyundai 30(25+5)+15(12+3)+15(10+5)+15(15)+20(15+5)=95
2 Elfyn Evans Toyota 17(15+2)+22(18+4)+13(12+1)+19(18+1)+8 (8)=79
3 Sébastien Ogier Toyota 22(18+4)+28(25+3)+27(25+2)=77
4 Ott Tanak Hyundai 13(12+1)+2(2)+8(4+4)+16(12+4)+22(18+4)=61
5 Adrien Fourmaux Ford 10(10)+15(15)+15(15)+5(5)+12(12)=57
6 Takamoto Katsuta Toyota 9(6+3)+1(1)+18(18)+12(10+2)+1(1)=41
7 Kalle Rovanpera Toyota 5(5)+27(25+2)+3(3)=35
8 Esapekka Lappi Hyundai 25(25)+3(3)=28
9 Oliver Solberg Skoda 10(10)+6(6)=16
10 Andreas Mikkelsen Hyundai 8(8)+8(8)=16
11 Nikolay Gryazin Citroen 1(1)+4(4)+6(6)=11
12 Dani Sordo Hyundai 10(10)=10
13 Sami Pajari Toyota 8(8)+1(1)=9
14 Gus Greensmith Skoda 8(8)=8
15 Georg Linnamae Toyota 6(6)=6
16 Grégoire Munster Ford 6(6)=6
17 Yohan Rossel Citroen 4(4)+2(2)=6
18 Roope Korhonen Toyota 4(4)=4
19 Jan Solans Toyota 4(4)=4
20 Mikka Heikkila Toyota 2(2)=2
21 Pepe López Skoda 2(2)=2
22 Jourdan Serderidis Ford 2(2)=2
23 Josh McErlean Skoda 2(2)=2
24 Lorenzo Bertelli Toyota 1(1)=1
25 Kajetan Kajetanowicz Skoda 1(1)=1
26 Lauri Joona Skoda 1(1)=1