A Portugál Rallyt bár a toyotás Sébastien Ogier nyerte, azonban a Hyundai Motorsport így is 11 ponttal többet szerzett a gyártók bajnokságában, mint a japán gyártó. A koreai márka pedig közel négy év után ismét a gyártók bajnokságának élén áll.
A Hyundai Motorsport 2019-ben és 2020-ban is világbajnoki címet tudott szerezni a gyártók között, a koreai gyártó pedig valószínűleg nem igazán számított arra, hogy a 2020-as vb cím után csaknem négy évnek el kell telnie ahhoz, hogy újra vezessék a gyártók bajnokságát.
A 2020-as év során a Hyundai kezdett jobban a gyártók között, hiszen a Monte-Carlo Rally után két ponttal vezette a gyárók bajnokságát a Toyota előtt, mely a Svéd Rallyn már a maga oldalára fordította a bajnokságot. A szezon harmadik versenyén pedig ismét a Toyota tudott több pontot szerezni Mexikóban, ahol az utolsó versenynapot már nem lehetett megtartani a kitört világjárvány miatt sorra törölt repülőjáratok miatt. A féléves kényszerszünetre pedig a Toyota 21 pontos előnnyel mehetett, és vezető helyét sikerült megtartania Észtország és Törökország után is. A Szardínia Rally után azonban újra a Hyundai vette át a vezetést hét pont előnnyel, amiből a szezonzáró Monza Rallyn már csak két pontot veszített, így a koreai gyártó sorozatban másodszor lett világbajnok.
2021-ben aztán a teljes 12 futamos szezonban a Toyota állt az élen és végül a japán gyártó szerezte meg a vb címet.
A következő évben Sébastien Loeb győzelmének is köszönhetően az M-Sport vezette a Monte után a gyártók bajnokságát, a Svéd Rallytól azonban ismét a Toyota állt az élre és végül biztosan szerezték meg újra a vb címet.
A japán gyártó első helyét pedig meg is tartotta egészen az idei Portugál Rallyig, amikor közel négy év után ismét a Hyundai állt a bajnokság élére hét pont előnnyel.