back to top
2024. november 22. 06:18

KezdőlapWRCA Skoda Motorsport nem érdeklődik a Rally2+ autó iránt

A Skoda Motorsport nem érdeklődik a Rally2+ autó iránt

-

Michal Hrabanek, a Skoda Motorsport igazgatója bevallotta, nem szeretne a cseh gyártó Rally2+ autót készíteni, akkor sem, ha ezt a tervezetet jóvá hagyja a Motorsport Világtanács a június 11-ei ülésen. 

Június 11-én, a Motorsport Világtanács következő ülésén kiderül, hogy jóváhagyásra kerül-e a februári ülés után bejelentett szabálymódosítás tervezet, mely szerint lehetőség nyílik a Rally2-es autókat Rally1-es kittel ellátni, így egy köztes kategóriát létrehozva a Rally1-es és Rally2-es autók között. 

Azonban csakúgy, mint a Rally1-es autókra vonatkozó szabálymódosítások esetében, a Rally2+ autókkal kapcsolatos tervek sem nyerték el a gyártók tetszését. 

Nincs ezzel másképp a Skoda Motorsport sem, mint az kiderült Michal Hrabanek AutoHebdo.fr oldalnak adott nyilatkozatából. 

“Normális, hogy az FIA és a WMSC megpróbált a jövőbe tekinteni és megoldásokat találni – mondta a Skoda Motorsport igazgatója. – Fel kell ismerni azonban, hogy ez igen bonyolult. Jelenleg még senki sem tudja, hogy milyen jövő előtt állnak a közúti forgalomban jelenlévő autók a hatás kapcsán. Hibrid, elektromos, hidrogén, termikus hajtás lenne-e jobb? Jelenleg minden autógyártó arra vár, hogy milyen döntéseket hoz az Európai Unió. Kíváncsi vagyok, hogy ezek a döntések segítenek-e a helyes út megtalálásában. Szerintem a legfontosabb, hogy stabilitás legyen a WRC-ben. Megértem, hogy szeretnék eltávolítani a hibrid egységeket a Rally1-es autókból. A költségek fontos szerepet játszanak és ez a kérdés a jövőben is jelen lesz. Meg kell fontolni, hogy miként lehet a költségeket csökkenteni.” 

Hrabanek nem igazán értette, hogy miként kell egy közte kategóriát létrehozni a Rally1-es és Rally2-es autók között a Rally2+ autók elkészítésével. 

“Nem értem, hogy miért lenne szükség egy köztes kategória létrehozására a Rally1-es és Rally2-es autók között. Ez többletköltséget jelentene és nincs mögötte igazi üzleti terv. A Rally1-es kategória a marketingről és a kommunikációról szól, a Rally2-es autók pedig az ügyfél versenyzőknek készültek. A Rally2+ autók létrehozása komoly fejlesztést és a költségek növelését jelenti. Úgy gondolom, hogy itt olyan dolgokat próbáltak meg összekeverni, amik nem férnek össze. Úgy gondolom, hogy nem lehetne a macskát és a kutyát sem keresztezni. Meglátjuk, hogy milyen döntések születnek a WMSC ülésén, de a Skoda nem érdeklődik a Rally2+ autók iránt.” 

A Skoda Motorsport igazgatója azt sem támogatja, hogy a Rally2-es kategória váljon a rallysport csúcskategóriájává. 

“Jelenleg szinte egy szinten vannak a Rally2-es autók. Ha holnap kiderülne, hogy ezek fogják alkotni a jövőben a csúcskategória járműveit, akkor a gyártók kénytelenek lennének fejlesztésbe kezdeni, hogy a másik gyártónál jobb autót készítsenek. Ehhez kompromisszumra lenne szükség a műszaki előírások, a költségek és az autók ára területén is. Én a Rally1-es és Rally2-es kategória megtartását támogatom. Nem hiszem, hogy a Skoda hajlandó lenne még több pénzt költeni a fejlesztésre, ha a Rally2-es kategória jelentené a csúcsot.” 

Végezetül Hrabanek arra is válaszolt, a jövőben leváltásra kerül-e a Fabia modell. 

“A Fabia RS Rally2-t 2022-ben fejlesztettük ki, de igazából csak 2023-ban vált elterjedté. Azt gondolom, ennek az autónak a történelmének elején járunk. Számunkra tökéletes lenne, ha a jelenlegi szabályok 2027-ig vagy 2028-ig nem változnának. Jelenleg nem tudjuk, hogy mi lesz, ha a Fabia generációjának ideje véget ér. Azt gondolom, hogy ezzel kapcsolatban még ráérünk gondolkozni. Azt gondolom, hogy ha új szabályok lépnének életbe, még mindig lenne 2 év az új autó kifejlesztésére és a gyártó vezetőinek meggyőzésére. Azt sem tudom kizárni, hogy a Skoda visszatér a WRC csúcskategóriájába egyszer, ez nagyban függ a szabályoktól és a gyártó vezetése által elképzelt irányoktól is.” 

Friss