Nem ezek Ott Tänäk pályafutásának legjobb napjai, hiszen a Lengyel Rallyn és az Észt Rallyn is összetört az autója – ennek apropóján összegyűjtöttük a legnagyobb eséseit.
Kettőből kettő – Ott Tänäk nyilván lemondott volna erről a mérlegről, ez ugyanis az ütközéseinek a mérlege az elmúlt két versenyéről. A világbajnoki sorozat részeként megrendezett múlt heti Lengyel Rallyn szarvast gázolt, ami egyébként teljesen kivédhetetlen volt, az Európa-bajnokság negyedik futamán, az Észt Rallyn pedig hatalmasat esett. Egy bukkanó után két kerékre billent, a mentés nem sikerült, az autót az út menti fák fogták meg – legalább ezúttal is megúszták sérülés nélkül a versenyzők.
Ennek apropóján összeszedtük a 2019-es világbajnok észt pilóta három eddigi legnagyobb esését – volt miből válogatni, de tizenöt éves pályafutás alatt ez már nyilván szakmai ártalom.
Időrendi sorrendben kezdjük a 2015-ös Mexikó Rallyval, amikor Ott Tänäk tengeralattjárót csinált az auótjából. Nem gondolta volna, hogy a versenyen még úszni is fog, de az esés után az autó egy tóban kötött ki, majd annak rendje és módja szerint el is süllyedt. A versenyzők kiúsztak a partra (a navigátor, Raigo Mölder az itinerrel nehezítette a mellúszást), később a kocsit is kiemelték, mi több, be is tudták fejezni vele a versenyt!
A 2016-os Portugál Rallyn kifejezetten ijesztő jelenetek követték egymást. Ott Tänäk a fák közé esett az útról, majd a tűzoltók közreműködésével saját maga oltotta el a közben kigyulladó autóját. A baleset pillanatokkal azután történt, hogy Haydon Paddon is ugyanott csúszott ki, és az ő autója is ugyanúgy kigyulladt… Mindenki megúszta sérülés nélkül az esetet, csak a leégett fák nem.
Tänäk legcsúnyább bukása egyértelműen a 2020-as Monte-Carlo Rallyn történt, amikor nagy sebességnél letért az útról, megpördül a levegőben, majd a fáknak csapódott. Hihetetlen, de a versenyzők ezt is megúszták sérülés nélkül, pedig hatalmas volt a bukfenc, az autó eleje pedig gyakorlatilag eltűnt.