Tommi Mäkinen példájából meríthet erőt a Finn Rallyn bemutatkozó Sami Pajari.
Sami Pajari Finnországban vezeti először a Toyota Rally1-es autóját, és bár igyekezett szerényen fogalmazni a céljait illetően, láttunk már olyat, hogy egy bemutatkozó finn ígéret a semmiből megnyeri a hazai versenyét – majd később még négyszeres világbajnok is lesz…
Harminc évvel ezelőtt Tommi Mäkinen az eredetileg Miki Biasionnak szánt A-csoportos Ford Escort Cosworth volánjánál megkapta a lehetőséget az olasz pilóta helyett. Mit ne mondjunk, élt vele…
„Nehéz idők voltak – emlékezett vissza Mäkinen a DirtFish.com-nak. – Elsőkerék-meghajtású autókban versenyeztem, és nem igazán láttam a továbblépés lehetőségét a WRC-ben. Még egyszer utoljára megpróbáltam kibérelni egy Escortot, aztán megkaptam a hírt, hogy gyári autóban ülök. Hihetetlen lehetőség volt.”
Mäkinen azonnal megnyerte a felvezető versenyt, de annyira nem izgulta túl a dolgot, hogy a Finn Rally előtti este hazament, és szaunázott egy jót. A fő riválisnak Juha Kankkunen és Ari Vatanen számított – egészen a második szakaszig. Kankkunen felborult, Vatanen telibe vert egy sziklát, és mindketten kiestek.
„Minden jól alakult nekünk – mondta Mäkinen. – Egyszer megpördültünk, de szerencsénk volt, és nem találtunk el semmit. Előtte még vezettünk, de így Didier Auriol mögé kerültünk. A következő szakasznál szerencsénk volt, amikor a szakasz utáni útszakaszon leszakadt a turbó csöve. Ha ez a szakasz alatt történik, nem nyertünk volna.”
Mäkinen végül sikeresen megküzdött Auriollal, és megnyerte élete első versenyét.
„Úgy éreztem, kontrollálom a sebességet – mondta a később négyszeres világbajnok finn pilóta. – Hatalmas eredmény volt ez a győzelem, mindent megváltoztatott, enélkül nagyon nehéz lett volna a folytatás, de aztán elkezdtem beszélgetni a Mitsubishivel. Szerettem az Escortot, és jó emlékeket őrzök róla. Ezen a versenyen kezdődött a pályafutásom a világbajnokságban.”
Hogy az idén megismétlődik-e a harmainc évvel ezelőtti történet, csak más főszereplővel, vasárnap kiderül.