back to top
2024. november 25. 02:12

KezdőlapWRCFourmaux eleinte küzdött, majd megtalálta az összhangot Szonjával Finnországban

Fourmaux eleinte küzdött, majd megtalálta az összhangot Szonjával Finnországban

-

Adrien Fourmaux versenye a Finn Rallyn pénteken még nehezen indult, később azonban sikerült Szonjávaj, az autóval jó beállításokat találni, így kihasználva a többiek problémáit ismét dobogóra tudott állni.

„Egyértelmű, hogy a dolgok nem mentek jól péntek reggel – mondta Adrien Fourmaux a Rallye-sport.fr oldalnak. – Nem tudtuk, hol állunk a shakedown után, mert a terep gyorsan romlott, és nem igazán reprezentálta a többi szakaszt. Már az első kilométerektől éreztem, hogy az autót egyáltalán nem kényelmes ilyen körülmények között vezetni, ezáltal pedig én sem tudok magabiztos lenni. Péntek reggel a fedélzeti kamerákat nézegetve Malcolm Wilson hamar rájött, hogy gyorsan kell megoldást találnunk, mert folyton az autóval harcolok és közölte a mérnökökkel, hogy ha így folytatjuk, akkor garantáltan lecsúszunk az útról, ezért megoldást kell találni. Aztán találtunk egy fokkal jobb beállítást szombatra. Emiatt már felszabadultan tudtam vezetni, különösen a Päijälä szakaszon, ahol az 5. leggyorsabb időt értük el az első menetben, és a 3. időt délután. Összességében azonban bonyolult volt vezetni a hétvégén az autót. Már Lettország után elmondtam, az autó nem jó, amikor gyenge a tapadás, és az eső miatt ez gyakran így volt ezen a hétvégén. Tudtuk, hogy a sebességünk nem elég, de láttuk, hogy sok a hiba és a kiesés. Türelmesnek kellett lenni, és mások problémái után próbálni előrébb kerülni. Ez minden, amit tehettünk. Az utolsó napon is tudtuk, hogy a végsebesség nem az erősségünk, ezt mindenki láthatja fedélzeti videón is. A Power Stage azonban jobban ment nekünk, mivel kisebb volt az átlagsebesség. A végén szereztünk néhány pontot, de ennél többet szerettem volna elérni, azonban kicsit tehetetlenek voltunk a többiekhez képest.”

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Az Ouninpohja szakasz a francia versenyzőt is lenyűgözte.

„Az Ouninpohja egyszerűen gyönyörű és hihetetlen is volt. Kilométer alapján hosszú, de idő szerint nem annyira. Soha nem lehet lassítani, és nagyon sok az ugrató. Ez őrület. A videókból nem lehet annyira észre venni, de nagyon dombos, lenyűgöző szintkülönbséggel. Néha úgy éreztük, hogy falakat támadunk. Ez egy igazi vb-s szakasz, érezni lehetett, hogy ez egy másik szint. Nagyon sokat dolgoztam, hogy felkészüljek erre a pályára a Latvala és Lappi 2017-es belsőit nézve. Elsőre a Rally1-es autóval még jobb volt ez a gyorsasági. Nagyon örülök, hogy vezethettem ezen a pályán és a teljesítményünk sem volt annyira rossz.“

Fourmaux magabiztosan várja a szezon folytatását.

„Sok reményt fűzök a további idei versenyekhez, mert jól felkészültünk. Meglehetősen kicsi annak a veszélye, hogy ismét egy olyan nehéz pénteki napunk lesz, mint Finnországban. Holnap reggel indulok az Egyesült Államokba, hogy néhány napot töltsek a szimulátorban. Először a két soron következő murvás ralira kell felkészülni, és megpróbálni haladni az autóval, de mindenekelőtt fejleszteni kell az autót 2025-re. Két napunk lesz Görögországban, hogy felkészüljünk a következő versenyre, köztük egy Hankook-tesztünk is lesz. Tudjuk, hogy az autó jól működik Görögországban, ahol kedvezőbb a terep neki, és tesztünk is lesz előtte. Chilében egész jó lesz a tapadás, Tänak tavaly megmutatta, hogy ezen a terepen is jó az autó. A Közép-Európa Rallyn tavaly megnyertem a Rally2-es kategóriát, és nagyon jól éreztem magam. Japánban a helyzet egy kicsit másképp alakulhat, ha változatos időjárás lesz.”

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Az M-Sport versenyzője a jövő évi várakozásokról is beszélt.

„Az egyetlen célom az lesz jövőre, hogy egy teljes évet tudjunk menni. Nem érdekel a fél szezon. Nagyon messze vagyok a visszavonulástól még, és készen állok arra, hogy a szezon összes versenyén harcoljak. Azonban nem mi irányítunk minden történést, ezért ha például kiszáll egy gyártó, akkor át kell gondolni a dolgokat, és esetleg meg kell elégednünk egy csökkentett programmal, mielőtt ismét teljes évet mehetnénk. Eddig jó szezonunk van, annyi dobogós helyezésünk van, mint Neuville-nek, és több, mint Evans-nek és Tänaknak. Nagyon jó azt mondani, hogy dobogós helyezést értünk el azokon a versenyeken, amelyek általában a legnehezebbek, például Svédország, Finnország és Lengyelország. Megmutattam, hogy minden bajnoki terepen tudok megbízható és gyors lenni, de azt is, hogy tudok autót fejleszteni is. Ezen a hétvégén voltak nehézségeink, de nem adtuk fel. Nekünk is sikerül jó Power Stage szakaszokat csinálni, mint például Horvátországban. Ezért úgy gondolom, hogy olyan sofőr vagyok, aki az egész szezonban érdekelne tud egy gyártót. Negatívum, hogy általában csalódott vagyok a vasárnapjainkkal kapcsolatban, mert különböző okok miatt nem sikerült túl sok pontot szereznünk ezzel az új pontrendszerrel. Sok kihagyott lehetőség volt, és remélem, hogy a szezon végén jobban tudunk teljesíteni.”

Friss