A Hyundai Motorsport azt tervezi, hogy részmunkaidős versenyző helyett főállású kaphatja a koreai gyártó harmadik Rally1-es autóját 2025-től, így pedig akár véget is érhet Esapekka Lappi karrierje gyári versenyzőként.
Esapekka Lappi a tavalyi szezon végén azt kérte, hogy idén részmunkaidőben folytathassa WRC-karrierjét, a lehetőséget az idei első versenyén, Svédországban azonnal győzelemmel hálált meg. Később azonban nagyon nehezen folytatódott szezonja.
A Hyundai közben azon kezdett el gondolkozni, hogy jövőre egy főállású versenyző kapja a harmadik autót.
Ezzel pedig Esapekka Lappi karrierje akár véget is érhet gyári versenyzőként, mégpedig a Chile Rallyn, ahol jó eséllyel ismét indulhat.
Abiteboul egyre nyíltabban beszél a Hyundai stratégiaváltásáról
“Részben tartok, részben pedig nem az esetleges visszavonulástól – mondta a 33 éves pilóta a Dirtfishnek. – Az egyik felem tart a visszavonulástól, mert még mindig nagyon szeretem ezt a sportot, a másik felem pedig nyugodtan várja a jövőt. Azt azonban tudom, hogy bármit is hoz a jövő, az életem továbbra is jó marad. Megértem, hogy Cyril Abiteboul egy harmadik főállású versenyzőn gondolkozik, mert úgy a harmadik versenyző is folyamatosan fenntartaná rutinját és mindig versenyképes tudna maradni. Azt azonban nem tudom, hogy ez a gondolkodás-e a helyes.”
Lappi mellett Andrea Mikkelsen gyári karrierje is veszélyben lehet, míg a görög Akropolisz Rally akár Dani Sordo utolsó WRC-futama is lehet.