Finnországnál is nagyobb csapással ért véget a Toyota számára az Akropolisz Rally, ami után Jari-Matti Latvala szerint véget értek a világbajnoki címért vívott csaták és mostantól más célja lesz a Toyotának.
Elfyn Evans és Takamoto Katsuta szuperrallyja után úgy tűnt, hogy a korábban szintén bajba került Sébastien Ogier-val a Toyota képes legalább a második helyet megszerezni az Akropolisz Rallyn, azonban a nyolcszoros világbajnok egy defekt miatt balesetet szenvedett a Power Stage-en és bár ennek ellenére is képes volt célba érni és megszerezni a szombati harmadik helyért járó pontokat, csupán a 16. helyen zárta a versenyt.
A verseny után így az egyéni bajnokságban Thierry Neuville előnye 34 pontra nőtt a második helyre lépő Ott Tanak előtt, míg Ogier hátránya 38 pont lett.
A gyártók bajnokságában a Hyundai előnye 35 pont lett a Toyota előtt.
Jari-Matti Latvala, a japán gyártó csapatfőnöke szerint így véget is értek a vb címért vívott csaták a Toyota és versenyzői számára.
Őrült Power Stage, hármas Hyundai győzelem az Akropolisz Rallyn
“Reálisnak kell lenni, a jelenlegi pontrendszer alapján a hátrányunk minden bajnokságban túl nagy lett, a Hyundai pedig nem fog nagyot hibázni, így vége a vb címért vívott csatáknak – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – A szezon hátralévő részében arra kell törekednünk, hogy megnyerjük a versenyeket, a pontok tekintetében pedig el kell felejteni az idei évet.”
A Toyota és versenyzői az utóbbi három évben sorban nyerték a vb címeket, azonban Latvala szerint törvényszerű, hogy egyszer megszakad egy jó sorozat.
“Három fantasztikus szezonunk volt, amikor mindent megnyertünk, de tudtuk, hogy egyszer ez a jó sorozat megszakad. Ez most jött el. Ezt a sorozatot nem lehetett örökre fenntartani.”
A Toyota csapatfőnöke nem hibáztatja Ogier-t, hogy az utolsó szakaszon balesetet szenvedett.
“Már a turbó problémák nagy hátrányt okoztak, és emellé még versenyzői hibák is társultak. Ogier-nak megkellett volna nyernie a Power Stage-t és a vasárnapi értékelést, ezért nem tudott óvatosan vezetni. Évente egyszer mindenkinek megengedett a hibázás, de sajnos Ogier hibája most túl rosszkor jött.”