Emil Lindholm a nyár folyamán és kora ősszel többször is vezette a Hyundai Rally1 autóját Németországban, úgynevezett roll-out tesztek keretében.
A Hyundai Motorsport Rally2-es csapatának tagja, Emil Lindholm többször is vezette a csapat Rally1-es autóját a Hyundai Frankfurt melletti központjában. Az úgynevezett roll-out teszteken a jövőbeli raliversenyekre felkészített Hyundai i20 N Rally1-es autókat tesztelik és ellenőrzik a teljesítményüket, mielőtt útnak indítják őket. A finn pilóta áprilisban ült először a Rally1-es autóba, a németországi teendői pedig a nyáron és kora ősszel jócskán megnövekedtek, erről pedig eddig nem szóltak a hírek.
„Az autó hajtáslánca, a motor és a hibrid kombinációja a legnagyobb különbség a Rally2-es autóhoz képest. Több mint másfélszeres teljesítmény mellett több a munka a pilótafülkében – összegzett Lindholm. – Az autókat a lehető leggyorsabban vezetjük, hogy mindent tesztelhessenek. Az autó tartozékainak működését is tesztelik, a fűtéstől az ablaktörlőkig. Ez a nagyszerű ebben a munkában, hogy egy Rally1-es autó minden tesztje magában foglal egy rendes vezetést.”
A finn pilóta értékes tapasztalatokat szerzett a tesztek során.
„A vezetési rutinomat szinte minden héten meg tudtam tartani, és ez jó dolog – mondta Lindholm. – Fontos a hibridhatás megtapasztalása és annak használata, hiszen most már tudom, hogyan kell fékezni a Rally1-es autóval, és hogyan vagy hova kell kanyarban gyorsítani. A Rally1-es autó tapadása is fantasztikus, és még a logikával is szembemegy: minél gyorsabban vezetsz, annál stabilabbá válik az autó.”
Ezzel együtt a rendszeres tesztek még nem azt jelentik, hogy Lindholm élesben is vezetheti a Rally1-es autót – és ezzel ő maga is pontosan tisztában van.