A Hyundai Motorsport arra számított, hogy az Akropolisz Rallyn aratott siker után Chilében is a győzelemért tud harcolni, azonban a Toyota sokkal jobban teljesített Dél-Amerikában.
Az Akropolisz Rallyn hármas győzelmet ünnepelhetett a Hyundai Motorsport, és hasonlóan sikeres versenyre számított a dél-koreai gyártó Chilében is.
A Hyundai sikerét vetítette előre ráadásul az a tény is, hogy Chilében eddig mindkét WRC-futamot Ott Tanak nyerte, 2019-ben Toyotával, míg tavaly az M-Sport Ford Pumájával.
Idén azonban Cyril Abiteboul csapatának versenyzői elmaradtak a Toyota versenyzőinek teljesítményétől Chilében, így a hétvége közben taktikát is kényszerült változtatni a Hyundai.
“Chile egy nagyon nehéz verseny volt számunkra, ez a hétvége teljesen ellentétes volt a Görögországban tapasztaltakkal – ismerte be Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport vezetője. – Chilében nem voltunk csatában a győzelemért, ezért a hétvége alatt inkább a vb-csatára koncentráltunk. Végül ezt a feladatot sikerült is teljesíteni, azonban a gyártók bajnokságában a felére csökkent az előnyünk.”
Abiteboul bízik benne, hogy a szezon hátralévő két aszfaltos versenyén versenyképesebb tud csapata lenni.
“Nagyon fontos, hogy versenyképes autót adjunk versenyzőinknek a szezon utolsó két futamán. Bízunk benne, hogy a versenyzőink ki tudják használni majd az autó jó aszfaltos tulajdonságait és képesek leszünk megőrizni előnyünket a gyártók bajnokságában.”
A Toyota 17 pontra csökkentette hátrányát a Hyundai mögött a Chile Rally után, ahol 18 ponttal szerzett többet a dél-koreai gyártónál.
A Közép-Európa Rallyn nem lesz könnyű helyzetben a Hyundai, mivel bár Ott Tanak vélhetően igyekszik minél gyorsabb lenni, Thierry Neuville inkább óvatosabban vezethet bajnoki előnye tudatában.
Tavaly a Közép-Európa Rallyn Thierry Neuville tudott nyerni Kalle Rovanpera előtt, azonban a finn versenyző csak a célba érésre koncentrált, hogy bebiztosítsa másodiki vb-címét, miután Elfyn Evans kiesett.