Jari-Matti Latvala vázolta a Toyota jövő évi felállását a Chile Rally után, melyben Sami Pajari is komoly szerepet kaphat.
Jari-Matti Latvala elárulta, hogy jövőre három főállású versenyzőre lenne szüksége a Toyotának a WRC-ben. Nagy valószínűséggel 2025-ben Kalle Rovanpera és Elfyn Evans kaphat lehetőséget egész szezonban, míg Sébastien Ogier az ideinél kevesebb versenyen áll rajthoz, de továbbra is támogatja Takamoto Katsutát a japán gyártó. A harmadik főállású versenyzője pedig könnyel előfordulhat, hogy Sami Pajari lesz, aki idén meggyőző teljesítményt nyújtott eddigi két Rally1-es autóval teljesített versenyén, mivel Finnországban első szakaszát is megnyerve a negyedik, míg Chilében óvatosan vezetve hatodik helyen ért célba.
“Sami pont azt csinálta, amit kértünk is tőle Chilében – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Motorsport.com oldalnak. – A nyújtott teljesítménynél nem kérhettünk tőle többet. Szerettük volna, ha kiegyensúlyozottan vezetne, valamint megmutatná tempóját, és bár ő is jelezte, hogy még tudna gyorsabb is lenni Chilében, azt kértük tőle, hogy inkább kilométert gyűjtsön az autóval. A jövőben még lehet lehetősége jobb teljesítményt is nyújtani, de már az is meggyőző volt, amit eddig láttam tőle. Bízom benne, hogy jövőre több lehetőséget tudunk neki adni. Már zajlanak a megbeszélések a jövővel kapcsolatban, de megállapodás még nem történt.”
Pajari eredetileg nem indult volna Chilében, azonban a Toyota pihenőt szeretett volna adni Takamoto Katsutának, így kapott lehetőséget a finn pilóta, aki a Chile Rallyn pénteken a negyedik helyen állt, majd a későbbi nehéz körülmények között csúszott a hatodik helyre.
“Eredetileg nem számítottam arra, hogy indulok Chilében – mondta Sami Pajari. – Ez a verseny azonban nagyon jó lehetőség volt a tanulásra, ezért pedig nagyon hálás vagyok. Sok pozitívum észrevehető ezen a versenyen, mint például tisztán tudtam vezetni a nagyon nehéz körülmények között is. Pénteken nagyon jó szakaszokat tudtam teljesíteni, ekkor volt cél, hogy nagyobb tempóval vezessek, míg a másik két nap a túlélésről és tanulásról szólt.”
Pajari legközelebb a Közép-Európa Rallyn áll rajthoz a Rally1-es Toyotával.