back to top
2024. november 22. 08:09

KezdőlapF12020-ban horrorbalesetet élt túl, most azonban a Lancia után a Peugeot B-csoportos...

2020-ban horrorbalesetet élt túl, most azonban a Lancia után a Peugeot B-csoportos autóját is kipróbálta

-

A korábbi F1-es, jelenleg IndyCar-pilóta, Romain Grosjean a múlt hétvégén egy újabb gyerekkori álmát valósíthatta meg, azt követően, hogy korábban a Lancia Delta S4-es autóját próbálta ki, most a Peugeot B-csoportos autóját vezethette. 

Romain Grosjean 2009 és 2020 között 179 F1-es futamon indult, amikből 10 alkalommal dobogóra is állhatott, azonban 2020-ban, Bahreinben bekövetkezett horrorisztikus balesetével az is megismerhette a francia pilótát, aki az F1-es szereplés ellenére még nem ismerte. 

A jelenleg 38 éves pilóta az F1 után az IndyCar sorozatban találta meg helyét, és bár karrierje nagy részét a pályaversenyzéssel töltötte, a ralisport is közel áll hozzá. 

“A rali volt az első szerelmem – mondta Romain Grosjean a Dirtfishnek. – Gyerekkoromban édesapám a Lancia ügyvédje volt, ezért az 037-es korszaktól az S4-es korszakon át a Deltákig folyamatosan követtem az olasz gyártót. És ha már a Lanciát követtem, muszáj volt figyelni a Peugeot 205-ös autókkal versenyzőket is. Nagy szerencsém volt, amikor néhány éve kipróbálhattam a Lancia B-csoportos autóját.” 

A francia versenyző 2018-ban vezethetett egy Lancia Delta S4-es autót, a múlt hétvégén pedig a Velocity International rendezvényen vett részt, ahol Steve Rimmer, a Dirtfish tulajdonosának Peugeot 205 T16-os autóját próbálhatta ki. 

“Most láttam ezen a rendezvényen a B-csoportos Peugeot-t és úgy gondoltam, muszáj kipróbálni, egy francia versenyzőnek ez kötelező.” 

“Úgy éreztem magam, mint Juha Kankkunen – mosolygott a vezetés után Grosjean. – Ő volt gyerekkoromban az egyik példaképem, most pedig vezethettem korábbi autóját! Őrület, hogy mennyire jó ez az autó. Nem mondhatom, hogy öreg, mert egyidős velem, de hú. A motorja zseniális és remekül kezelhető autó. Elsőre azonban a könnyű súlya lepett meg. Ezen a pályán kicsit rövid volt a váltója, mert harmadik fokozat alá nem váltottam és jórészt ötödikben vezettem. De ez az autó a koszos felületen való versenyzésre készült. Most azonban már ilyen körülmények között nem lehet őket használni, mert túl szépek és túl értékesek. Fantasztikus volt vezetni, és azt hiszem, úgy, hogy a rali volt az első szerelmem, inkább raliversenyzőnek kellett volna mennem. Most azonban inkább maradok még a pályaversenyzésnél, az sokkal biztonságosabb.” 

Friss