A Skoda Motorsport már a nyáron közzétett néhány képet az elektromos Skoda Enyaq RS Race autóról, most azonban Oliver Solberg főszereplésével bemutatásra került a teljes autó.
A Skoda Motorsport létrehozta a teljesen elektromos Skoda Enbyaq RS Race versenyautót, az építés során pedig több olyan alkatrészt is az autóba tettek, mely a Skoda Fabia RS Rally2 versenyautóban található meg, ilyen a kézifék és a pedálsor.
Az autó 250 kW-os, azaz 340 LE-s villanymotorral rendelkezik, 0-ról 100 km/h-ra 4.6 másodperc alatt gyorsul. A teljesítmény fokozás érdekében a cseh gyártó sokat dolgozott a súlycsökkentésen is, és valamivel több mint 300 kg-mal sikerült csökkentenie a tömeget a közúti Enyaq RS-hez képest. A teljes tömeg ennek ellenére nagyon magas, megközelíti a két tonnát.
Az autó prototípust Oliver Solberg főszereplésével mutatták be.
„Soha nem gondoltam volna, hogy elektromos autót fogok vezetni – mondta Oliver Solberg. – de ez az autó nagyon jól megy. Azt kell mondanom, hogy az első benyomások az autóról hihetetlen jók. Nem úgy néz ki, mint egy terepjáró, stabil, nagyobb áttételű kormányzással és új szervokormánnyal rendelkezik, aminek köszönhetően az első tengely nagyon jól reagál a kormányzásra. Gyorsan lehet vezetni. Elektromos autó, így azonnali a teljesítménynövekedés, nagyon jól viselkedik és fékezéskor is stabil. Az utastérben minden olyan, amilyennek elképzelem, a pedálok, a hidraulikus kézifék, igazán szórakoztató.”
„A legjobb dolog ebben a raliautóban a Fabia RS Rally2-ből átvett hidraulikus kézifék. Kíváncsian várom, hogyan fog működni ebben az autóban.”
„Az Enyaq RS Race megmutatja, hogyan lehet valóban átvinni a motorsport DNS-ét a közúti autókra. A Škoda Motorsport mérnökei egy nagyszerű elektromos autót alkottak, amelyet jó vezetni.”
Az FIA 2027-től elektromos géposztály bevezetését tervezi a WRC-ben, az új elektromos Skoda pedig megmutathatja, hogy a cseh gyártó milyen irányban képzeli el a jövőt.