Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke érthetően nem túl boldogan nyilatkozott a Közép-Európa Rally végén, miután a csapat szereplése elmaradt a várakozástól.
Bár a Közép-Európa Rallynak volt olyan időszaka, amikor úgy tűnt, Sébastien Ogier nyerni tud, végül a nyolcszoros világbajnok sorozatban harmadik versenyén is hibázott és kiesett.
A versenyt így végül Ott Tanak nyerte a Hyundaijal, a toyotás Elfyn Evans és csapattársa, a vb éllovas Thierry Neuville előtt.
Mindez azt jelentette, hogy Toyotás versenyző 2019 óta először nem lehet világbajnok, ugyanakkor a japán csapat a gyártók bajnokságában is 15 pontra csökkentette hátrányát a Hyundaijal szemben.
Tanak nyerte a drámai Közép-Európa Rallyt, a Hyundai történelmet fog írni Japánban
A Közép-Európa Rally végén Jari-Matti Latvala érthetően nem volt túl boldog.
“Idén jó néhányszor szomorúan alakult a vasárnap – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke. – Ha belegondolunk, Finnországban kezdődött, majd Görögország, és most Németország következett. Elég nehéz hely volt ez számunkra.”
Ogier bár Görögország és Chile után a Közép-Európa Rallyn is komolyat hibázott, Elfyn Evans második helye mellett Takamoto Katsuta abszolút negyedik lett, megnyerte a vasárnapot és a Power Stage-et is.
“Takamoto Katsuta és Elfyn Evans is jól teljesített vasárnap, így sikerült két ponttal közelebb kerülnünk a Hyundaihoz a gyártók bajnokságában. A gyártók versenyében bár jól szerepeltünk, eldőlt, hogy az egyéni bajnokságban már nem lehetünk bajnokok. Ogier számára talán a szezon vége már túl sok erőfeszítést kért. Ha az egész évet nézzük, rendkívül gyors volt a tempó. De ha nem vezetsz egy teljes sorozatot, az egy kicsit más helyzet. Azok számára, akik teljes évben vezetnek, a bajnokságra és a pontokra való összpontosítás könnyebben megy, mint egy nem teljes szezonban induló versenyzőnek. Részmunkaidőben nincs nagyobb vesztenivaló, többet kockáztathatsz, és idén talán egy kicsit túl sok kockázat is lett vállalva.”
Latvala szerint azt követően, hogy az elmúlt években sikereket ért el a Toyota és versenyzői, törvényszerű volt, hogy lesz egy megtorpanás.
“Ez egy egészen különleges szezon volt. Nagyon progresszív, három jó szezonunk volt korábban. Most elég sok hullámvölgy volt egy év alatt, és sok drámai pillanatot éltünk át. Az előző években erre nem volt példa. Ennek oka talán abból is adódik, hogy ez az új pontozási rendszer sok tempót és erőfeszítést kért. Ez az egyik tényező. A másik tényező lehet, hogy a teljes szezont nem három emberrel kezdtük, hanem kettővel, ráadásul a harmadik autót Ogier és Kalle Rovanpera, két világbajnokunk felváltva vezette. Talán hiányzott egyfajta stabilitás és nyugalom. Azt, hogy nehéz szezonunk lehet, tudtuk, amikor elkezdtük ezt az évet.”