Jari-Matti Latvala részmunkaidőben folytatja 2025-ben a Toyota Gazoo Racing csapatvezetői munkáját, mellette pedig a Historic ERC bajnokságban fog rajthoz állni.
Jari-Matti Latvala 2019 végén már nem kapott gyári szerződést a Toyota csapatától, 2020-ban csak a Svéd Rallyn tudott indulni főleg saját költségen. Ebben az évben azonban kiderült, hogy a négyszeres rali világbajnok Tommi Makinen távozik a japán gyártó WRC-csapatának éléről, és helyét 2021-től Latvala vette át, és az ő vezetésével három szezon során folyamatosan vb címeket szerzett a Toyota.
Latvala azonban a csapatvezetés mellett indult saját Toyota Celicájával Historic versenyeken is, míg a WRC-mezőnyébe a 2023-as Finn Rallyn tért vissza Rally1-es autóval, ahol idén Rally2-es Toyotával állt rajthoz.
Latvala szerződése az idei év végéig szól azonban csak a japán gyártónál, és az új tárgyalások lehetőséget biztosítottak, hogy a szerződés átgondolására.
A 39 éves Latvala ezt kihasználva jövőre csak részmunkaidőben lesz a Toyota csapatfőnöke, ami mellett a Historic ERC-ben fog indulni.
“Valóban, jövőre csak a Montén és Svédországban fogom vezetni a csapatot, ezután áttekintjük a jövőt a naptárak alapján.” – mondta a Dirtfishnek Jari-Matti Latvala, aki jövőre teljes szezont fog versenyezni a Historic Eb-n egy Toyota Celica Turbo 4WD-vel.
Az ST185-ös Toyotával a FIA Motorsport Világtanács legutóbbi ülése után bejelentett döntés értelmével lehet indulni a 2025-ös EHRC-szezonban.
Forradalmi változás a historic pálya- és rallyversenyeken 2025-től!
“Jó hír volt az FIA döntése, miszerint a 2000-ig homológizált autók is indulhatnak a historic versenyeken, mert van néhány autónk a 90-es évekből, ideértve az A-csoportos autókat és az első WRC-ket is. Azt hiszem sok rajongó már régóta szerette volna ismét látni ezeket az autókat a versenyeken. Én is ezen személyek közé tartozok, így nagyon örülök, hogy egy St185-ös Celicával tudok versenyezni az Eb-n.”
Latvalát akár a pécsi Mecsek Rallyn is lehet majd látni, ha a magyar verseny ismét helyet kap az EHRC naptárában.
Latvala édesapja 2018-ban és 2019-ben ugyancsak indult a Mecsek Rallyn ST165-ös Toyotával, azonban célba érnie nem sikerült.