A Hyundai WRC-programigazgatója, Christian Loriaux szerint a jelenlegi tesztelési szabályozás minden, csak nem takarékos.
Ha már éppen nagy szabályváltoztatás közepette van a WRC, akkor akár a tesztekre vonatkozó előírást is megváltoztathatnák Christian Loriaux, a Hyundai WRC-programigazgatója szerint. A jelenlegi szabályok a költségek minimalizálása érdekében minden gyártónak 21 nap tesztelést engednek a kijelölt állandó teszthelyszínen kívül.
Ezek az állandó teszthelyszínek akár 12 kilométernyi utat is tartalmazhatnak, a Toyota és a Hyundai Finnországban rendelkezik ilyennel, míg az M-Sport a cumbrai székhelye közelében lévő Greystoke Forestet használja. Ezek azonban csak a WRC-naptár egyes versenyeire teszik lehetővé a felkészülést, a 21 napos külső tesztlehetőség pedig nem valami sok, így aztán a gyártók különböző versenyekre nevezik be a pilótákat, hogy tapasztalatot gyűjtsenek.
A Toyota Elfyn Evanst és Kalle Rovanperát indította az Arctic Rallyn a Svéd Rally előtt, Evans pedig a HYAcenter Rallyn is részt vett a Finn Rallyt megelőzően. A Hyundai Andreas Mikkelsent a Horvát Rallyt felvezető Rally di Albán vetette be, Dani Sordo a Rally Terras d’Aboboreurián indult a Portugál Rallyra való felkészülés jegyében.
Ott Tänak az Észt Rallyn indult (és esett nagyot), Esapekka Lappit a Litván Rallyn láthattuk, Thierry Neuville-t pedig a Rally Ciudad de Granadán és a Herbst Rallyn. Ezen a hétvégén ráadásul Mikkelsen és Neuville is indul a Rally La Nucián. Az M-Sport képviseletében Adrien Fourmaoux a Rallylegenden vett részt.
Loriaux szerint nem éppen költséghatékony az állandó helyszínre és a kisebb versenyekre támaszkodó stratégia.
„Szerintem nincs értelme az állandó bázissal kapcsolatos tesztelési szabálynak, mert ez bizonyos szempontból arra kényszeríti a gyártókat, hogy megpróbáljanak saját aszfaltos és kavicsos tesztpályákat létrehozni, ami meghiúsítja a takarékosságot – mondta Loriaux a DirtFishnek. – Ezért úgy gondolom, hogy a tesztelési szabályokat felül kellene vizsgálni, hogy valóban pénzt takarítsunk meg, és ne kelljen színlelt raliversenyeket rendezni, ahol mindenki egy hétig utazik, hogy száz kilométer hosszú szakaszokat teljesítsen. Ez pénzkidobás.”
Anyagi szempontból biztosan jobban járnának a gyártók, ha jobban korlátoznák az állandó tesztpályák használatát, és az általános tesztnapok számát növelnék – viszont így azok a szurkolók elesnének a WRC-autókkal és pilótákkal való találkozás élményétől, akiknek nincs lehetőségük elmenni magukra a WRC-futamokra. Ezáltal a kisebb versenyek vonzereje is csökkenne, ami nem tenne jót a sportágnak.