Megérkezhet a telemetria a WRC-be, a csapatok nyomon követhetik a saját autóikat a gyorsaságikon és az etapokon is – és a riválisokat is.
Jelentősen megváltozhat a jövőre a rali-világbajnokság, a hibrid egységek eltűnéséről már írtunk, akárcsak az idén bevezetett pontrendszer reformjáról. Ezzel azonban nincs vége, jöhet ugyanis a „Parancsnoki központnak” nevezett projekt, ami valójában a telemetria bevezetését jelenti.
A projekt célja, hogy valós idejű adatokat gyűjtsön az autókról, ezáltal pedig a szurkolók is több információhoz jussanak. A WRC Promóter által biztosított rendszerben a csapatok egy-egy képviselője nyomon követheti az autókat a gyorsasági szakaszokon és az etapokon is – és ezt azt jelenti, hogy egyben a riválisok adataihoz is, ami eddig hétpecsétes titok volt.
A központot eredetileg a Közép-Európa Rallyn tesztelték volna élesben, ez végül elmaradt, ám a WRC versenyigazgatója, Simon Larkin a Rallyjournalnak elmondta, a projekt jól halad, és a jövő évi Monte-Carlo Rallyn bemutatkozhat.
Jelenleg a WRC élő közvetítésében megjelenő adatok csak a töredékét mutatják meg az autók több mint száz szezonra által gyűjtött mennyiségnek. Az új rendszerrel lehetőség lezs többek között a gumiabrocsonok kopásának megfigyelésére, a gumistratégia vagy éppen a vezetési stílusok közötti különbségek megfigyelésére. Ha bárhol lerobban egy autó, azonnal értesülhetünk róla.
További törekvés, hogy a csapatok rádiós kommunikációját is beépítsék a közvetítésbe, így további háttérinformációkat ismerhetnénk meg. A végső cél, hogy a szurkolók jobban megértsék és átlássák, mi történik a kulisszák mögött – mint a Forma–1-ben.
Ehhez a csapatok közreműködése is szükséges, hiszen a titkok megosztása a versenytársakkal nem tűnik a legjobb megoldásnak – cserébe viszont ott vannak a valós idejű adatok, amelyek eddig nem álltak rendelkezésre. A mérnökök csak akkor tudták kinyerni az információkat az autóból, amikor az begördült a szervizparkba. Valamit valamiért…