Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke bár nagyon örül, hogy vezetésével ismét sikerült a japán gyártónak megszerezni a vb címet, beismerte, karrierje legrosszabb pillanata volt nézni a Power Stage szakaszt.
Ott Tanak vasárnap reggeli kiesésével ugyan Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe megszerezte első egyéni világbajnoki címét, egyben őrült csata vette kezdetét a gyártók világbajnoki címéért Japánban.
A csata végül úgy alakult, hogy a Power Stage előtt holtversenyben állt a Hyundai és a Toyota, így egyrészt a legtöbb pontot kellett megszereznie a japán gyártónak, másrészt célba kellett érnie Elfyn Evansnek, hogy megszerezze a szombatig tartó versenyért járó pontokat, ami Tanak kiesésével 15-ről 18 pontra nőtt.
Végül éppen 3 pont döntött a Toyota javára a Hyundaijal szemben, így sorozatban negyedik vb címét szerezte a japán gyártó.
First win of the season! Evans & Scott save the best for last 🏆#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/8BuYQD1epa
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 24, 2024
“Azt hiszem, korábban azt mondtam, hogy a gyártók világbajnoksága csak a Power Stage-en dől el, és így is lett – mondta a verseny végén Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke. – Még mindig ideges vagyok, szörnyű volt nézni az utolsó gyorsaságit. Ugyanakkor még szörnyűbb lett volna látni, hogy valamelyik versenyzőnk kiesik. A Power Stage-et nézni csapatvezetői karrierem legrosszabb pillanata volt. Hatalmas megkönnyebbülés volt, amikor minden autónk célba ért.”
Evans nyerte a Japán Rallyt, Neuville az egyéni bajnokságban, a Toyota a gyártók között világbajnok
“A szezonunk igazi hullámvasút volt és amikor megérkeztünk Japánba, nem gondoltam, hogy nagy esélyeink lennének megszerezni a vb címet, viszont azt mondtuk egymásnak, hogy a végsőkig harcolni fogunk. Valóban a végsőkig kellett harcolni, de végül sikerült megszerezni a bajnoki címet. Három fekete vasárnapunk volt idén, amikor az utolsó napon kiestek versenyzőink. Görögország után már nem hittem a világbajnoki címben. Aztán Chilében nagyon jó eredményeket értünk el, a Közép-Európa Rally pedig ismét rosszul alakult. Japánban azonban sikerült felállnunk. Ez egy fantasztikus küzdelem volt, ami bizonyítja, hogy az utolsó méterekig harcolni kell.”