back to top
2024. december 11. 16:13

KezdőlapWRCLatvala: Csapatvezetői karrierem legszörnyűbb pillanata volt nézni a Power Stage-et

Latvala: Csapatvezetői karrierem legszörnyűbb pillanata volt nézni a Power Stage-et

-

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke bár nagyon örül, hogy vezetésével ismét sikerült a japán gyártónak megszerezni a vb címet, beismerte, karrierje legrosszabb pillanata volt nézni a Power Stage szakaszt. 

Ott Tanak vasárnap reggeli kiesésével ugyan Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe megszerezte első egyéni világbajnoki címét, egyben őrült csata vette kezdetét a gyártók világbajnoki címéért Japánban. 

A csata végül úgy alakult, hogy a Power Stage előtt holtversenyben állt a Hyundai és a Toyota, így egyrészt a legtöbb pontot kellett megszereznie a japán gyártónak, másrészt célba kellett érnie Elfyn Evansnek, hogy megszerezze a szombatig tartó versenyért járó pontokat, ami Tanak kiesésével 15-ről 18 pontra nőtt. 

Végül éppen 3 pont döntött a Toyota javára a Hyundaijal szemben, így sorozatban negyedik vb címét szerezte a japán gyártó. 

“Azt hiszem, korábban azt mondtam, hogy a gyártók világbajnoksága csak a Power Stage-en dől el, és így is lett – mondta a verseny végén Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke. – Még mindig ideges vagyok, szörnyű volt nézni az utolsó gyorsaságit. Ugyanakkor még szörnyűbb lett volna látni, hogy valamelyik versenyzőnk kiesik. A Power Stage-et nézni csapatvezetői karrierem legrosszabb pillanata volt. Hatalmas megkönnyebbülés volt, amikor minden autónk célba ért.” 

Evans nyerte a Japán Rallyt, Neuville az egyéni bajnokságban, a Toyota a gyártók között világbajnok

“A szezonunk igazi hullámvasút volt és amikor megérkeztünk Japánba, nem gondoltam, hogy nagy esélyeink lennének megszerezni a vb címet, viszont azt mondtuk egymásnak, hogy a végsőkig harcolni fogunk. Valóban a végsőkig kellett harcolni, de végül sikerült megszerezni a bajnoki címet. Három fekete vasárnapunk volt idén, amikor az utolsó napon kiestek versenyzőink. Görögország után már nem hittem a világbajnoki címben. Aztán Chilében nagyon jó eredményeket értünk el, a Közép-Európa Rally pedig ismét rosszul alakult. Japánban azonban sikerült felállnunk. Ez egy fantasztikus küzdelem volt, ami bizonyítja, hogy az utolsó méterekig harcolni kell.” 

Friss