Thierry Neuville rögös úton ért el álma beteljesüléséig, a rali világbajnoki címig. Karrierje elején volt, hogy alig volt pénze, és még édesanyja is az autóversenyzés ellen volt, később azonban el tudott indulni a világbajnoki cím felé vezető úton.
“Jól emlékszem, amikor a bankban kiderült, hogy csak 256 euró van a számlámon – emlékezett vissza karrierje kezdetére Thierry Neuville a WRC hivatalos honlapjának adott interjúban. – Mindössze ennyi pénzem volt, ráadásul akkoriban édesanyám is ellenezte, hogy minden pénzem autóra költöm.”
Közel két évtizeddel később azonban Thierry Neuville 36 évesen, a 2024-es Japán Rallyn eljutott karrierje csúcsára és megnyerte a rali világbajnokságot, Belgium első rali világbajnoka lett.
Neuville 1988-ban született, majd gyerekkorát a belga Saint Vith városában töltötte, mely csak néhány kilométerre volt a híres Spa-Francorchamps pályától. Így első autóversenyhez közhető élményeit az F1-ből szerezte.
1994-ben, mindössze hatévesen édesapjától aztán kapott egy kulcsot egy quadhoz, amit Thierry a közeli mezőkön tudott vezetni.
Neuville később szerette volna elkezdeni versenyzői karrierjét, azonban anyagiak terén nem állt jól, ráadásul szülei is elváltak, ennek ellenére mindig igyekeztek segíteni.
“Nem volt elég pénzünk akkoriban. Szüleim ugyan dolgoztak, de elváltak, így minden második hétvégén édesapámmal voltam, míg a többi időt édesanyámmal töltöttem. Igyekeztek mindketten folyamatosan segíteni a nehéz helyzetekben is.”
Nem sokkal később egy Opel Corsával elkezdett versenyezni Neuville, majd 2008-ban egy Ford Fiesta ST-vel megnyerte a Királyi Autóklub által szervezett Belga Rallyt, aminek köszönhetően egy évvel később egy Citroen C2 R2 Max-szal a Benelux Citroen Kupában tudott indulni.
2010-ben már nemzetközi mezőnyben is megmutathatta tudását, nyerni tudott a Junior WRC bolgár versenyén, míg a Francia Rallyn harmadik lett Citroen C2 S1600-tal.
A figyelmet magára az IRC-ben tudta felhívni, ahol 2009-ben indult először, azonban első sikereit 2010-ben aratta, amikor az Ypres Rallyn harmadik, a Szardínia Rallyn pedig negyedik lett Peugeot 207 S2000-rel. Egy évvel később Korzikán, és Sanromóban nyerni tudott, míg a pécsi Mecsek Rallyn második, a Kanári-szigetek Rallyn pedig harmadik lett. A bajnokságot az ötödik helyen zárta.
A Citroen fel is figyelt a fiatal versenyző tehetségére és 2012-ben már a francia gyártó junior csapatában, a WRC-ben indulhatott és a Citroen DS3 WRC-vel a vb hetedik helyét szerezte meg.
2013-ban Neuville a Qatar World Rally Team-hez igazolt, ahol kiegyensúlyozott versenyzéssel hét versenyt is dobogón fejezett be és végül Sébastien Ogier mögött a második helyen zárta a világbajnokságot.
2014-ben visszatért a sikertelen 2000-es évek után a Hyundai a WRC-be, és leigazolta Thierry Neuville-t. A belga versenyző már az első szakaszon során meghálálta a bizalmat, a Német Rallyn megszerezte első WRC-futamgyőzelmét, 2015-ben bár csak dobogós eredményekig jutott a versenyeken, 2016-ban ismét második helyen zárta a WRC-t, majd ezt az ezüstöt sorozatban újabb három második hely követte. 2020-ban a negyedik helyezéssel ugyan megszakadt ez a sikersorozat, 2021-ben ismét harmadik tudott lenni, majd ezt az eredményt a következő két évben is megismételte.
A világbajnoki címhez bár több évben is nagyon közel került Neuville, megszerezni csak az idei szezon során tudta. A japán WRC-futamon azonban nemcsak önmaga, de hazája, Belgium és a Hyundai első egyéni vb címét is szerezte. Örökre beírva magát navigátorával, Martijn Wydaeghével együtt a WRC, Belgium és a Hyundai történelemkönyvébe.