Az FIA betekintést engedett a Japán Rallyn a WRC 2027-es szabályrendszer tervezetébe, mellyel jelentősen csökkennének az autók költségei, és lehetőséget ad különböző hajtáslánc-rendszer használatára.
2027-től új szabályrendszer lép életbe a WRC-ben, ennek elfogadása pedig már a december 11-i Motorsport Világtanács ülésén megtörténhet.
A Japán Rally idején Andrew Wheatley, az FIA közúti versenykért felelős sportigazgatója betekintést engedett a szabályrendszer egyes részleteibe.
Ezek szerint lehetőség nyílik különböző hajtás-rendszerek használatára, amik között a különbséget a nyomaték ereje tüntetné el. A 2025-ös Dakar Rallyn fognak először ilyen rendszert használni.
A jelenleg használt alvázrendszer ugyan megmaradna, de tervben van egy külső cég megbízása ezeknek a legyártására.
“Már februárban és márciusban ki lett az az elv dolgozva, mely szerint 2027-től a gyártók nagyobb rugalmasságot kapnak a hajtáslánc-rendszer kiválasztásában – mondta Andrew Wheatley a Motorsport.com oldalnak. – Így tehát dönthetnek a gyártók a hibrid, az elektromos vagy más hajtáslánc-rendszer mellett. Valószínűnek tartom, hogy a közúti autók könnyebb eladásának szempontja miatt egy irányba fognak indulni a gyártók. Azonban, ha érkezik egy gyártó, mely például elektromos meghajtást szeretne használni és ez eltér a többi gyártótól, az sem probléma. Ez esetben a nyomatékerő lesz hivatott kiegyensúlyozni a járművek közötti különbséget. A Dakaron fogjuk először látni ezt a rendszer működni.”
2027-től költségplafont terveznek bevezetni az alkatrészek árára, amivel megakadályoznák a járművek árának kiugrását is.
A jelenlegi hibrid Rally1-es autók ára 1 millió euró körül van. Februárban az FIA már bejelentette, hogy a jövőben 400 ezer euróban maximálná az autók árát.
Wheatley szerint a járművel árának csökkentését segítheti, ha 2027-től költségplafont vezetnek be a különböző alkatrészekre.
“Ezt a költségcsökkentő javaslatot annyira elfogadták a gyártók, hogy ha elfogadásra kerül a javaslat, akkor meglepetés lesz az autók összköltsége. 12 hónapja még nagyon nehéz volt rávenni egy gyártót, hogy költségplafont fogadjon el, most pedig mindenki ezt szeretné. A plafon az egyes alkatrészekre fog vonatkozni.”