Martins Sesks a rali-világbajnokság legfelsőbb osztályában szeretne helyet kapni – Adrien Fourmaux átigazolása utat nyithat neki az M-Sporthoz.
Két fiatal is nagyszerűen mutatkozott be a WRC legfelsőbb osztályában a nemrég véget ért szezonban. Közülük Sami Pajarit már elvitte a Toyota, ráadásul teljes munkaidős versenyzőnek, Martins Sesks azonban még egyelőre nem kapott ülést jövőre.
A lett pilóta a WRC Promóterétől és az M-Sporttól kapott támogatást a Rally1-es szerepléshez, és meg is hálálta a lehetőséget, hiszen Lengyelországban, majd a hazai versenyén, Lettországban is remekelt, az első futamán ráadásul csak műszaki hiba miatt maradt le a dobogóról. Chilében szuperralizni kényszerült, de ott is értékes tapasztalatokat szerzett.
Sesks a köveztkező szezonban szeretne még több Rally1-es lehetőséghez jutni, a jó nevű Sporta studijas aizkulises című lett tévéműsorban osztotta meg ezzel kapcsolatos gondolatait és terveit.
„Mivel az egyik lábunkat már sikerült betenni a WRC ajtaján, a másikat is be kell tennünk – és persze ez a legnehezebb. Ha most visszalépünk, sokkal nehezebb lenne később újabb lehetőséget találni a visszatérésre – magyarázta Sesks. – A cél az, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből az esélyből, és stabil helyet biztosítsunk magunknak a rali-világbajnokságon.”
Sesks még nem árulta el, hogy jövőre a WRC egyes futamain szeretne részt venni, vagy teljes szezonra tervez.
„Erről most nehéz nyilatkozni, mivel aktívan dolgozunk a csapatokkal és a WRC szervezőivel. A jelenlegi és a potenciális partnerekkel is tárgyalunk a lehetőségekről. Az M-Sport az a csapat, amelyik bevitt minket a WRC-be, így velük van a legszorosabb kapcsolatunk” – mondta Sesks.
Mivel az M-Sport elveszítette a Hyundaihoz szerződő Adrien Fourmaux-t, legalább egy új pilótát kell szerződtetnie. Ha a csapat megtartja Grégoire Munstert, akkor is könnyen lehet, hogy a másik autót Sesks kapja meg – a tehetségén kívül az is mellette szól, hogy már van tapasztalata a Ford Pumával.
Sesks azt szeretné, hogy még az idén eldőljön a sorsa, amire minden esély megvan, hiszen a Toyota után a Hyundai is felfedte a lapjait, most már az M-Sport következik, akármennyire is ők érkeznek meg utolsóként a buliba.