A Monza Rally Show masters-versenyének Rally1-es futamát Adrien Fourmaux nyerte meg, aki utoljára vezette a Ford Pumát.
A Monza Rally Show középpontjában a búcsúzás volt – eleve az egész esemény show-jellegét az adta, hogy a Pirellinek a szezon végén lejár a WRC hivatalos gumiszállítójaként kötött négyéves megállapodása (az utóda a Hankook lesz), ebből az alkalomból a Toyota, a Hyundai és az M-Sport mindegyike tiszteletét tette Monzában.
Aztán itt vezette utoljára a Ford Puma Rally1-et Adrien Fourmaux, aki a Hyundaihoz szerződött az M-Sporttól, olyannira, hogy a jövő héten máris indul a franciaországi Rallye National Hivernal du Dévoluy versenyen a Hyundai i20 N Rally1-gyel. És bár hivatalosan a Hyundai még „keresi a megoldást” az idei részmunkaidős pilótái továbbfoglalkoztatására, nagy valószínűséggel a veterán Dani Sordo utoljára vezette a Hyundai i20 N Rally1-et.
A masters-versenyen a Rally2-es mezőny legjobbjai és négy Rally1-es pilóta – Fourmaux, Sordo, Sébastien Ogier és az újdonsült világbajnok, Thierry Neuville – lényegében párbajt vívtak a továbbjutásért, az órán kívül egymással is versenyezve (természetesen nem egymás mellől indítva).
A Rally2-es döntőbe a hagyományos versenyt megnyerő Andrea Crugnola és Sami Pajari jutott be, ott végül Crugnola volt a leggyorsabb. Közel 6 másodperccel verte a régi-új navigátorával, Marko Salvinennel először versenyző Pajarinál. Rajzolt is néhány fánkot a hazai szurkolóknak. A Rally1-es döntőben Neuville és Fourmaux „csapott össze”, végül Fourmaux gyorsabb volt a leendő csapattársánál, közel 2 másodperccel, majd érzékeny búcsút vett az autótól és a csapattagoktól.
A világbajnok Neuville-éket nagy szeretet fogadta a lelátón, a páros rendhagyó módon ki is szállt az autójából, és mindenkinek integetve köszönte meg a fogadtatást. Még egy ideig fürödhet a népszerűségben Neuville, aztán viszont vészesen közeleg a WRC-szezonnyitó.