A hibrid egységek eltávolítása után minimálisak lesznek a Rally1-es autók költségei, ismerte el Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke.
A következő szezon jelentős szabályváltozásokkal indul a WRC-ben, ezek közül a legfontosabb, hogy eltűnnek a hibrid rendszerek a Rally1-es autókból (hivatalosan szüneteltetik a használatukat, de addig senki se álljon féllábon, amíg véget ér a szünet).
Az elsődleges ok a költségcsökkentés volt, ennek nem meglepő módon az M-Sport örült a legjobban, és privát csapatként a leghangosabban támogatta a javaslatot. Richard Millener csapatfőnök most kijelentette, hogy a következő szezonban jelentős összeget tudnak megtakarítani a hibrid egységek nélkül.
„Jelentős költséget spóroltunk meg. Ha továbbra is úgy használhattuk volna a hibrideket, mint a legutóbbi szezon közepéig, jó lett volna megtartani őket – mondta Millener. – Még mindig úgy gondolom, hogy ez egy jó megoldás a szériaautóknak, és úgy tűnik, hogy a népszerűsége is növekszik. Nagyszerű lett volna fenntartani ezt a kapcsolatot, de a csapat számára nem volt kivitelezhető.”
Millener a hivatalos megfogalmazásról kimondta azt, amit valójában mindenki gondol, és amit valójában jelent.
„Ami a sajtóközleményt illeti, nem teljesen értek egyet a megfogalmazásával. Amit »szünetként« emlegetnek, az inkább tűnik hosszú távú vagy akár végleges döntésnek. Talán nem örökre, de biztosan nagyon hosszú időre” – mondta Millener.
A hibridek eltávolítása miatt a csapatoknak kisebb módosításokat kell végrehajtaniuk autóikon a következő szezonra. Millener azonban megjegyezte, hogy az összköltségek alacsonyak maradnak.
„Összességében a költségek minimálisak, viszonylag egyszerűnek kell lennie az autónak. Azt hiszem, a legnagyobb kihívást jövőre a gumik és a hozzá kapcsolódó szempontok jelentik majd, ami valószínűleg hosszabb tanulási folyamatot jelent majd, mint a hibridek eltávolítása” – magyarázta Millener.
Mint ismeretes, a Pirellinek a szezon végén lejárt a WRC hivatalos gumiszállítójaként kötött négyéves megállapodása, az utóda a Hankook lesz. A Pirelli a Monza Rally Show-n búcsúzott el a WRC-től.