FIA Motorsport Világtanács megreformálta a WRC-t 2027-től, a legfontosabb változásokat foglaltuk össze.
Az FIA Motorsport Világtanács ralisportot érintő döntései közül írtunk már arról, hogy jövőre megváltozik a pontrendszer a WRC-ben, a csapattársak innentől segíthetnek egymásnak a világbajnoki futamokon, a terepraliban is új pontszámítást vezetnek be, és a Historic Európa-bajnokság versenynaptárának nyilvánosságra hozása után arról a szomorú tényről is, hogy a Mecsek Rally kimaradt a programból.
Ezúttal a 2027-es szabályokat foglaljuk össze, merthogy ettől az évtől kezdve lényeges változások jönnek a WRC-ben. Elsőként jóval nagyobb szabadságot kapnak a gyártók, akik bármilyen karosszériát kialakíthatnak, ha a technika belefér a jelenlegi biztonsági ketrec méreteibe, akkor a ferdehátútól a szedanon át egészen a SUV-ig választhatnak.
A legmagasabb kategóriájú, jelenleg WRC27 névre keresztelt autók gyártási költsége legfeljebb 345 ezer euró lehet, ezzel egyértelműen az a cél, hogy még több gyártó csatlakozzon a jelenlegi, meglehetősen szűk mezőnyhöz. További költségcsökkentő tényező az utazó személyzet csökkentése, a WRC a helyi üzemeltetőket szeretné bevonni.
Többféle hajtáslánc közül választhatnak a gyártók, akik belsőégésű motorokkal, hibrid motorokkal vagy teljesen elektromos rendszerekkel is felszerelhetik autóikat. A jelenlegi bioüzemanyag használata várhatóan két év múlva is folytatódik a WRC-ben. Lehetőség lesz arra, hogy a WRC-ben és a WRX-ben ugyanazokat az autókat használják a gyártók, nyilván a kellő átalakításokkal.
Ami a legfontosabb, hogy a tervezett szabályokat tíz évre rögzítik, vagyis kiszámítható és tervezhető környezetet teremtenek a gyártóknak és a pilótáknak is – talán ennek hiánya miatt érte a legtöbb kritika az FIA-t.
Akár tetszik, akár nem, 2027-től ez lesz a WRC-ben – meg még sok más, mert 2027 azért elég messze van, és még egyáltalán nem döntöttek több fontos kérdésben sem.