A 2024-re bevezetett pontrendszert sokan bírálták és igazságtalannak érezték, ezért a WRC-be 2025-ben ismét új pontrendszer kerül bevezetésre. Kalle Rovanpera reméli, hogy az új rendszer valóban jobb lesz, mint amilyen az idei volt.
A 2024-re bevezetett pontrendszerrel többször is előfordult, hogy egy-egy WRC-futamon nem a győztes kapta a legtöbb pontot, olykor még a harmadik helyen záró versenyző is képes volt több ponttal távozni az adott futamról.
Éppen ezért 2025-re visszahozták a verseny végeredménye alapján megszerezhető pontokat, ami mellett a vasárnapi versenyért és a Power Stage-en is az öt leggyorsabb versenyző tud pontot szerezni.
Az új rendszer igazságosabbnak tűnik, bár egyesek már attól tartanak, hogy csak vasárnap fognak igazán maximumon autózni a versenyzők, mivel csak ekkor lehet majd pontokat szerezni.
“Az új pontrendszer papíron jobbnak tűnik, mint a régi – mondta Kalle Rovanpera a Rallit.fi oldalnak. – Az idei pontrendszer valóban kissé igazságtalan volt. Az új rendszer valóban az elért eredményeket díjazza.”
A kétszeres világbajnok azonban nem nagyon kedveli a szupervasárnap rendszerét, ellenben a Power Stage-el.
“Soha nem szerettem, hogy vasárnap is a határon kell vezetni, különösen, amikor már nagyobb különbségek alakultak ki korábban a versenyzők között. A Power Stage azonban más történet, ott mindig szerettem sietni.”
Rovanpera szerint a Toyota Rally1-es autója is igen élvezetes maradt a hibrid rendszer nélkül is.
“Nagyon jó érzés volt az autót tesztelni a hibrid rendszer nélkül. Érezni lehet, hogy picivel könnyebb az autó, ugyanakkor a plusz erő hiánya kevésbé észrevehető. Nagyon élveztem a tesztet.”