back to top
2025. január 07. 08:56

KezdőlapWRCA Volkswagen Motorsport egyaránt sikeres volt a WRC-futamokon és azokon kívül is

A Volkswagen Motorsport egyaránt sikeres volt a WRC-futamokon és azokon kívül is

-

A Volkswagen Motorsport 2013 és 2016 között hatalmas dominanciát mutatott be a WRC-ben, azonban nemcsak a versenyeken tették oda magukat.    

A Volkswagen Motorsport 2012-ben tért vissza a WRC-be, akkor azonban még versenyzői S2000-es Skodával indulhattak a versenyeken. 2013-ban azonban már a WRC gyártók közé lépett a csapat, mely egészen 2016-ig hatalmas dominanciát mutatott be a Volkswagen Polo WRC-vel, négy gyártó vb cmí mellett Sébastien Ogier négy egyéni vb címet szerzett.   

2013-ban Ogier 114 pont előnnyel nyerte a vb-t, míg Jari-Matti Latvala harmadik lett. A csapat pedig 145 pont előnnyel szerezte meg a gyártók vb címét.  

2014-ben a Volkswagen versenyzői azonban már az egyéni bajnokság első három helyét szerezték meg, Ogier 49 pont előnnyel lett világbajnok Latvala előtt, míg Andreas Mikkelsen 117 pont hátránnyal lett harmadik. A legjobb, nem volkswagenes versenyzőként 141 pont hátránnyal Mikko Hirvonen lett a negyedik. A gyártók bajnokságában a német csapat 237 pont előnnyel lett világbajnok.   

2015-ben ugyancsak az első három helyen zártak a VW pilótái a bajnokságban, Ogier ezúttal 80 ponttal előzte meg Latvalát, míg Mikkelsen 92 pont hátránnyal lett harmadik. A csapat 184 pont előnnyel szerezte meg harmadik vb címét.  

2016-ban Ogier negyedik vb címét szerezte 108 pont előnnyel a Hyundai-os Thierry Neuville előtt, míg Mikkelsen ismét harmadik lett 114 pont hátránnyal. Latvalának ez a szezon már kevésbé sikerült jól, csupán hatodik lett. A VW ennek ellenére a gyártók vb címét ismét megnyerte, 65 pont előnnyel.  

A Volkswagen azonban tarolt a versenyeken kívül is. Létrehozták a RallyThe World.com oldalt, mely a szurkolók szórakoztatására és marketing célból lett kitalálva.  

“Amikor a Dakarról áttértünk a WRC-be egyértelmű volt, hogy új szintre kell emelnünk a csapatunkat, hogy versenyezni tudjunk a vb címekért, de az is egyértelmű volt, hogy a kommunikáció terén is újat kell mutatnunk – mondta Andre Dietzel, a Volkswagen egykori kommunikációsigazgatója a Dirtfishnek. – Eleinte nem számítottunk nagy sikerre a WRC-ben, hiszen olyan nagy csapatok ellen kellett küzdenünk, mint a Citroen, de a Ford is sikeres múlttal rendelkezett. Nem számítottunk azonnal sikerekre.” 

“A kommunikációs tervek terén szerettünk volna olyan dolgot csinálni, ami akkor is sikeres tud lenni, ha a csapat nem az. Mindig könnyebb egy jó sztorit elmondani a sikerek után, de akkor is kell valamit mondani, ha nincsenek sikerek. Kívülről lehet, hogy arra számítottak, hogy egy tipikus német csapat leszünk, nagyon koncentráltak, egyenesek, de nem túl barátságosak, különösen nem humorosak. Ennek a megítélésnek a megváltoztatásában azonban Jost Capito csapatmenedzser is hozzájárult. Vezetési stílusa és elképzelései fontos elemeket hoztak. Nyitottak voltunk, barátságosak és mindig tudtunk valami humorosat alkotni. Jost Capito stílusával könnyebb volt szórakoztató dolgokat csinálni. Szórakoztató ötleteket és a hagyományosabb sportkommunikációt ötvöztük a RallyTheWorld oldallal, valamint a rövid videóinkkal, melyek még akkor születtek, mielőtt ezek divatba jöttek volna. A humoros videókkal igyekeztünk új célcsoportokat is elérni.” 

A RallyTheWorld oldalon pedig olyan jelenetek voltak láthatóak, mint Thomas Müller és Sébastien Ogier 11-es párbaja, mely során a francia versenyző a VW Polo WRC hátuljával igyekezett gólt lőni. 

Az oldalon azonban szerepelt Neymar jr. is, valamint a teniszező Caroline Wozniacki, valamint a színész Idris Elba is, amikor Ogier alkalmi navigátorai voltak.  

A marketing pedig elérte célját, a Volkswagen közösségi oldalai soha nem látott gyorsasággal ért el sok milliós követést.  

Aztán 2016-ban jött a Volkswagen botrány, mely elsöpörte a WRC csapatot is. 

Friss