back to top
2025. január 09. 06:03

KezdőlapWRCA hatalmas Peugeot-dráma a 2000-es Montén

A hatalmas Peugeot-dráma a 2000-es Montén

-

A Monte-Carlo Rally történelmének egyik legdrámaibb pillanata zajlott le 25 évvel ezelőtt, amikor a Peugeot-os versenyzők értetlenül álltak autóik mellett a második nap reggelén. 

A 2000. évi WRC-szezon is a Montéval kezdődött január 19-22. között. A hercegség versenyén három nap alatt 15 gyorsaságit és 412.8 km versenytávot kellett teljesítenie a 92 nevező párosra. 

Mindhárom versenynapon öt-öt gyorsasági szerepelt a programban, azonban a versenytávot tekintve az első nap volt a legrövidebb, ekkor csak 112.8 km-t kellett abszolválni, szemben a második nap 162.4 és a harmadik nap 137.6 kilométerével. 

Az első napon Gilles Pannizi kezdett a legjobban Peugeot 206 WRC-vel, a második szakaszon azonban már Richard Burns állt az élre Subaruval, aki a negyedik szakaszig az élen is tudott maradni. Ekkor azonban Tommi Makinen vette át a vezetést Mitsubishivel, aki végül 11.7 másodperccel meg is nyerte a napot Burns és 30 másodperccel Panizzi előtt. 

A negyedik Carlos Sainz azonban már jókora hátránnyal, 1:20.5 perc lemaradással követte francia riválisát Ford Focus WRC-vel, míg a szintén peugeot-os Francois Delecour-t 13.8 másodperccel előzte meg. 

Nem sikerült jól azonban az első nap Marcus Grönholmnak, aki csaknem 3 és fél perc hátránnyal csak a tizedik helyen zárta a napot. 

A második nap reggelén azonban komoly dráma történt, mivel a szervizparkból Panizzi, Delecour és Grönholm sem tudott kihajtani a 206 WRC-k motorhibái miatt, így mindhárom peugeot-os páros kiesett! 

Ugyancsak hasonló okok miatt kényszerült reggel kiállni Burns is a Subaruval a második helyről. 

Tommi Makinen így még a második nap első szakasza előtt csaknem két perces előnybe került Sainz előtt, ezt az előnyt már sikeresen osztotta be a négyszeres világbajnok a spanyol versenyző előtt, míg a verseny harmadik helyén Juha Kankkunen ért célba Subaruval. 

A 2000-es WRC-szezon azonban már sokkal jobban alakult a Peugeot-nak és versenyzőiknek a folytatásban, hiszen Marcus Grönholm végül megszerezte első vb címét Burns előtt, míg a bajnokság harmadik helyén Sainz végzett. A gyártók között a Peugeot lett a világbajnok a Ford és a Subaru előtt. 

Friss