back to top
2025. január 14. 19:35

KezdőlapWRCSvédországban mutatkozhat be a Hyundai 2025-ös autója

Svédországban mutatkozhat be a Hyundai 2025-ös autója

-

A Hyundai a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn még a tavalyi autó átalakított változatával indul, a világbajnoki címvédő Thierry Neuville abban bízik, hogy a Svéd Rallyn már az új autóval szerepelhet.

Még december elején jelentette be a Hyundai, hogy elhalasztja a továbbfejlesztett i20 Rally1-es WRC-autójának bemutatkozását, és a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn még a 2024-es specifikációjú autójával szerepel.

„Monte-Carlóban a jelenlegi autót fogjuk használni. Az a verseny nagyon különleges kihívás, és nem a puszta tempó alapján nyerik meg, ezért úgy gondoljuk, hogy jobb, ha továbbra is azt az autót használjuk, amelyet ismerünk és tudjuk, hogyan kell beállítani, és amely egyébként az idén is megnyerte a versenyt” – mondta akkor Cyril Abiteboul csapatfőnök.

A világbajnoki címvédő Thierry Neuville bízik benne, hogy a szezon második futamán, a február 13–16-án esedékes, az útvonalát tekintve még mindig bizonytalan Svéd Rallyn már a várva várt új autóval szerepel a koreai gyártó.

Fotó: Hyundai Motorsport

A Hyundai eredetileg azt tervezte, hogy 2025-re gyakorlatilag egy teljesen új autót homologizál, mielőtt a 2025-ös technikai szabályokkal kapcsolatos bizonytalanság miatt elvetette volna ezt a tervet. Az eredeti projektből megmentett csomag valószínűleg jelentős frissítés lesz, amihez négy homologizációs fejlesztési jokerre is szükség volt.

„Remélhetőleg Svédországban láthatjuk majd az új, továbbfejlesztett autót – mondta Neuville a Motorsportnak. – Nagyon korlátozottak a lehetőségeink, de jól érzem magam az új autóban. Nem aggódom amiatt, hogy a Montén a 2024-es autóval indulunk, ez speciális verseny, és egyébként is a Hankook új abroncsa lesz a legnagyobb kihívás a versenyen. Így is rengeteg minden változott az autón, kikerült a hibrid egység és sokkal könnyebb lett. Fogalmam sincs, mennyire lesz így nehéz a verseny, néhány szakasz után derül csak ki, hogyan érezzük magunkat az autóban.”

A Hyundai csapatánál nemcsak a pilótafelállás változott – az M-Sporttól Adrien Fourmaux érkezett harmadik, állandó versenyzőnek –, hanem a vezetés is, hiszen a WRC-programvezető Christian Loriaux távozott a csapattól. A neves mérnök azóta az Overdrive Racinghez csatlakozott a TGR Dakar csapat fejlesztési vezetőjeként.

„Meglepetésként ért minket, és nyilvánvalóan nagyon csalódottak vagyunk, hogy elhagyta a csapatot, de az egyik célját elérte azzal, hogy megnyertük a versenyzői világbajnoki címet,. Lehetőséget kapott egy új kihívásra, minden jót kívánok neki” – tette hozzá Neuville.

Friss