A korábban 82 WRC-futamon induló Hayden Paddon csapatfőnökként térne vissza a WRC-be a 2027-től életbe lépő szabálymódosítások után.
Hayden Paddont kifejezetten vonzza a WRC 2027-től érvénybe lépő szabályrendszere, de már nem versenyzőként. A kétszeres Európa-bajnok pilóta korábban 82 WRC-futamon indult, és amikor 2016-ban győzött Argentínában, ő lett az első új-zélandi versenyző, aki versenyt tudott nyerni a világbajnokságban. Paddon csapatfőnökként térne vissza a WRC-be, ha az új szabályrendszer valóban megnyitja a kapukat.
„Ezek az új szabályok mindenképpen érdekesek, és határozottan lehetőséget teremtenek a hozzánk hasonló emberek számára, hogy potenciálisan saját autókat építsenek és futtassanak – mondta Paddon a DirtFishnek. – Azt hiszem, jelenleg még egy kicsit homályosak a pontos szabályok, szóval érdekes lesz látni, hogy mi fog kiderülni a következő hat hónapban, hogy lássuk, ez olyasmi-e, amit megcélozhatunk.”
Az új szabályok szerint 2027-től az autók Rally2-szintű motorokat, sebességváltót és fékeket használnak majd, a költségplafon pedig 345 000 euró lesz.
„Rengeteg nagyon jó fiatal mérnökünk van, jó lenne, ha megpróbálhatnánk hasznosítani a leleményességet és innovációt, ami itt van – mondta Paddon. – Sokkal eladhatóbb egy új-zélandi csapat indítása, ha a dolgok valóban itt épülnek és terveznek. Akkor potenciálisan több lehetőségünk van arra, hogy finanszírozást és befektetőket szerezzünk, és egyfajta üzleti modellt építsünk. Jelen állás szerint, bár a Rally1-es autók menők, egy olyan kis csapat számára, mint mi, lehetetlen, hogy a Rally1-es program egyáltalán elképzelhető legyen. Míg az új szabályokkal potenciálisan igen…”
Egyelőre azonban Paddonnak még esze ágában sincs abbahagyni a versenyzést, az elmúlt két szezonban egyaránt megnyert ERC után új kihívást tűzött ki maga elé, ez pedig az Ausztrál ralibajnokság. Paddonnak kifejezetten vonzó az a tény, hogy ez egy új terület, amit meg kell hódítani, és a Toyota már évek óta uralja a szcénát a Bates testvérekkel, Harryvel és Lewisszal.
„Ez valami új és valami más. Egy új kihívás, amibe korábban még nem vágtunk bele – mondta Paddon. – A Hyundai még nem nyert Ausztráliában, így tetszik a kihívás, hogy megpróbáljuk megváltoztatni a status quót.”