A Toyota bízik az erősebb felállásban, a Hyundai állandóságra törekszik, az M-Sport pedig sok kihívásra számít – így várják a szezont a WRC-csapatfőnökök.
Az elmúlt napokan sorra vettük, hogy várják a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyt a főállású WRC-pilóták, ezúttal lássuk, mit várnak az év első versenyétől és általában véve a szezontól a WRC-csapatfőnökök. Akik még mindig csak hárman vannak, tehát az idén sem bővült a mezőny. Talán a 2027-től érvényes szabályváltozások után ez is megváltozik…
„Olyan érzés, mintha a 2024-es szezon még csak most ért volna véget, és máris egy új szezonra készülünk, amely sok újdonsággal kezdődik – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatfőnöke. – A hibrid egység eltávolításával és a csökkentett tömeggel keményen dolgoztunk az autó optimalizálásán és a megfelelő egyensúly megtalálásán a beállításokkal. Nekem is volt alkalmam vezetni ezt az új csomagot, és még a kisebb teljesítmény ellenére is közel van a korábbiakhoz a teljesítmény, és az autót még agilisabbnak is érzem. A Hankook személyében új gumiszállítót is üdvözölhetünk. Arra számíthatunk, hogy olyan versenyzőket fogunk látni, akik gyorsabban alkalmazkodnak ehhez a változáshoz, és hamarabb képesek a határokat feszegetni.”
Latvala aztán a szezonnyitóról is beszélt, amit egyenesen a legnehezebb versenynek nevezett.
„A Monte-Carlo Rally a legnehezebb verseny a gumistratégia szempontjából, tekintettel a változékony körülményekre. A tesztelés során vegyes időjárást tapasztaltunk, beleértve némi havat is, de a verseny mindig tartogat meglepetéseket – folytatta Latvala. – Az idei megerősített felállásunkkal bízunk abban, hogy versenyzőink harcban lehetnek az első helyekért ezen a versenyen és a bajnoki címekért. Az első teljes évében a Rally1-ben Samit egy második csapatnál neveztük be, ahogy korábban Takamotóval tettük, ami új dimenziót hozhat a gyártók bajnokságában. Miközben neki ezen a versenyen a célba érés és a tapasztalatszerzés a fő cél, reméljük, hogy az év során folyamatosan fejlődni fog.”
Az előző idényben a Toyota a gyártók világbajnoki címét szerezte meg, míg a Hyundai a pilóták között nyert Thierry Neuville révén.
„Nagyszerű érzés, hogy a versenyzői bajnoki címmel a nevünk mellett térhetünk vissza a rali-világbajnokságba. Ez a siker határozottan új önbizalmat adott az egész csapatnak a 2025-ös év előtt, mivel az idén más célokért kell dolgoznunk – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Hyundai csapatfőnöke. – Thierry és Martijn úgy utazik Monte-Carlóba, hogy meg akarja védeni tavalyi győzelmét, Ott és Martin ugyanolyan elszántsággal ül vissza az autóba, mint tavaly, és új tehetségeket üdvözölhetünk a csapatban az újonnan érkezett Adrien Fourmaux és Alexandre Coria személyében. Bár minden párosunknak megvannak a saját egyéni céljai, csapatként azon fogunk dolgozni, hogy minél több pontot hozzunk haza a gyártóknak. Monte-Carlo csak az első az idei 14 fordulóból, és reméljük, hogy az évet sok pozitívummal kezdjük. Nem lesz könnyű dolgunk az új szabályok, a gumik, a kiszámíthatatlan időjárás és a Toyota teljes erőbedobással való visszatérése miatt, de az idei évben egyenletesebb teljesítménnyel reméljük, hogy a következő szintre tudjuk emelni az esélyeinket.”
Az M-Sportnak az idén nem lehetnek vérmes reményei, a legjobb pilótája elment a Hyundaihoz, és anyagi megfontolásból nem feltétlenül a legjobb utóddal sikerült pótolni.
„Mozgalmas hónapok voltak, hogy mindent a helyére tegyünk a szezon első fordulójára, de az egész csapat elkötelezett és odaadó, kemény munkájának köszönhetően ismét sikerült. Szeretnék köszönetet mondani nekik és minden más partnerünknek, akik továbbra is támogatnak minket a WRC-ben – mondta Richard Millener csapatfőnök. – Nagyon várom már 2025-öt, érdekes lesz látni, hogyan tudunk fejlődni a szezon során. Sok új kihívás vár ránk, de alig várom, hogy ismét egy fiatal és elszánt versenyzői gárdával dolgozhassak.”
A Montén az idén 18 gyorsasági során 343.8 km versenytávot kell teljesíteni, az időjárás a csütörtök esti és vasárnapi szakaszokra ígér csapadékot, a hétvége további részében száraz körülmények lehetnek.