A hibrid rendszer nélküli 2025-ös Rally1-es autók könnyebbek és gyengébbek, mint a tavalyi WRC-k, de az elektromos egység kiemelése ennél összetettebb változásokat is hozott.
A Monte előtt Ott Tanak is elmondta, hogy a változással elégedett, az új autók agilisebbek a régieknél.
A hibrid egység nélkül nem csak könnyebbek lettek az autók, hanem a súlyelosztás változott. A korábbi 1260 kilogrammról 1180-ra csökkent a minimumsúly – a hibrid rendszer 87 kilogramm volt -, de mivel hátulról került ki az elektromos egység, a teljes autó súlyelosztását újra kellett gondolni.
A csökkenő minimumsúly kompenzálásának érdekében, hogy az autók súly-lóerő aránya ne változzon, 1 milliméterrel csökkent a szűkítő átmérője is, 36 helyett most 35 milliméteres. Emiatt megváltozott a motor teljesítményleadása is, nem csak az erő lett kevesebb, hanem a hibrid által nyújtott extra teljesítménnyel sem lehet gazdálkodni, és az elektromos egység turbólyuk-kigyenlítő hatása is tovatűnt.
Változik az aerodinamika is. Az autók oldalán látott nagy légbeömlő eltűnik – vagy csak lezárják a csapatok-, ezzel csökken a légellenállás, viszont a hátsó szárnyra tisztább, vagyis kevesebb örvényt tartalmazó levegő érkezik, emiatt a szárny hatékonyabban üzemel és nő az általa generált leszorítóerő. Annak, hogy az oldalsó nyílások esetén a Toyota és a Hyundai is a lezárást választotta a teljes lefalazás helyett az az oka, hogy ebben az esetben nem kellett jokert felhasználniuk a módosításhoz. Az oldalsó beömlő változása magával hozta azt a feladatot is, hogy a hátsó fékek hűtését is meg kellett változtatni, ez is hatással van az aerodinamikára.
A hibridek hűtési igényének volt egy olyan járulékos hatása is, hogy az autók hátsó részén távozó levegő segített a hátsó diffúzornak is, így most ezen a téren is érezhető lesz némi aerodinamikai teljesítménycsökkenés, ami a hátsó kerekek tapadását csökkenti majd.