Jari-Matti Latvala 2007-ben hasonló baleset miatt kényszerült kiállni a Montén, mint ami Sami Pajari kiesését eredményezte. Összességében azonban a Toyota szereplésével nagyon elégedett volt a csapatvezető.
Jari-Matti Latvala 2007-ben indult először WRC-vel a Montén, ahol egészen az utolsó előtti szakaszig jól szerepelt a Ford Focus-szal, akkor azonban egy betontömbnek ütközött és a verseny feladására kényszerült.
A Toyota csapatfőnökének azonnal saját balesete jutott eszébe Sami Pajari vasárnap reggeli esete után.
“Beszélgettünk Sami balesetéről, amikor eszembe jutott, hogy 2007-ben én is hasonló eséssel zártam a Montét – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Eleinte kilométerenként 2 másodpercet kaptunk a leggyorsabbaktól, de aztán gyorsulni tudtunk. A versenyünk aztán az utolsó előtti szakaszon véget ért, amikor egy betontömbnek ütköztünk.”
Latvala magát is okolja Pajari balesete miatt.
“Elszomorít Sami balesete után, hogy reggel nem hangsúlyoztam eléggé, hogy a biztonságra törekedjen a gumiválasztásnál. Mondtam, hogy négy szöges gumit vigyen magával, de nem hangsúlyoztam eléggé.”
A Toyota csapatvezetője a csapat teljesítményével azonban nagyon elégedett.
“Összességében nagyon jó eredményeket értünk el csapat szinten. A maximális pontszámnál nem lehet többet kérni. A sikerben kulcsfontosságú szerepet játszott a vasárnap reggeli gumiválasztás. A végeredmény kiváló lett.”
Sébastien Ogier az abszolút első, míg Elfyn Evans a második eredményt érte el a Monte végeredményénél és Power Stage szakaszán is, míg a vasárnapi értékelésben a walesi versenyző volt a leggyorsabb megelőzve Kalle Rovanperát.
A gyártók bajnokságában így a Toyota a maximális 60 pontot szerezte, és 24 pontos előnnyel vezet a Hyundai előtt.