Adrien Fourmaux kiváló versenyzéssel a Monte harmadik helyét megszerezve debütált a Hyundai csapatával. A verseny után elárulta, inkább biztosra ment a versenyen, mint, hogy kockáztatott volna.
Adrien Fourmaux még egy kisebb csodával képes lehetett volna a harmadik helynél is jobb eredményt elérni a Monte Power Stage szakaszán, ám végül tanácsra meghátrált a slick gumik használatától.
„Kicsit csalódott vagyok, mert bevallom, hogy a Corobin és a Turini közötti hosszú összekötőn +15°C volt és ragyogó napsütés volt, biztosak voltunk benne, hogy el fog olvadnia hó – mondta a francia versenyző a Rallye-sport.fr oldalnak. – Jó slick gumijaink voltak, és ez egy zseniális menet lehetett volna. Ez a záró rész egy kicsit a 2000-es évek előtti Montéra emlékeztettek, ahol a verseny utolsó pillanataiban még lehetséges volt egy meglepetés. A történet szép lett volna, nagyon hittem benne.
Tehát gyönyörű napsütés és magas hőmérséklet volt a rajtnál, de Turini-hágón végül 0°C közelében volt a hőmérséklet. A négy slickkel a hágó tetején vezethettük volna a szakaszt, de a következő részben már bonyolult lett volna a 3-4 km-es jégen. A rajt előtt felhívott a jégkémünk, és mondta, hogy a slick gumik választása kockázatos lehet. Végül jobb volt bebiztosítani a dobogónkat. A 4 slick használata nagy kockázatot jelentett volna, könnyű lett volna valami hülyeséget csinálni, és mindent elrontani a végén.”
„Végül a dobogós eredmény nagyon jól néz ki a Hyundaijal való debütáláskor. Szinte mi vagyunk az egyedüliek a Rally1-es mezőnyben, akik nem hibáztak a versenyen. Nagyszerű rali volt ez számunkra, remek időkkel, sok top 3-as szakaszeredménnyel és folyamatos küzdelemmel Evans és Ogier ellen. Ráadásul egész héten rengeteg támogatást kaptunk, ami nagyon jó volt.”
Tavaly ötször állt a francia versenyző WRC-dobogón, a Montén azonban szinte a verseny egészében harcban tudott lenni a dobogóért és ez nem mindig volt elmondható 2024-ben.
„Tavaly ritkán tudtam egy teljes hétvégén keresztül tartani a jó tempót. Még mindig emlékszem Lengyelországra, ahol három napig tudtunk csatázni az élmezőnyben. Svédországban szintén jót harcoltunk Evans-szel a dobogóért, de ez inkább főleg szombaton volt elmondható és nem az egész versenyen. Pályafutásom során első dobogós eredményemet szereztem akkor, így Svédország különleges volt, de Monte-Carlo a kedvenc ralim, az első, ahol pontot szereztem pályafutásom során, és egyben egy nagyszerű történet kezdete is a Hyundaijal.”
Fourmaux már a Hyundai csapatába is beilleszkedett.
„Úgy érzem, olyan csapatban vagyunk, amely bízik bennünk, és örül az érkezésünknek és ettől azonnal jól érzed magad. A csapattársak fogadtatásától kicsit féltem, hogy nem találom meg az M-Sport szellemiségét, végül Thierry-vel és Ott-tal is jóba kerültünk.”
Jogos a kérdés, hogy a szezon előtt megfogalmazott célokon változtat-e Fourmaux a Monte jó eredménye után.
„Nem változtatunk. Ha jól érezzük magunkat egy versenyen, időnként lehet hasonló eredményért harcolni. A szezon során elérendő cél világos, és ez a Monte-Carlo után sem változott. A tavalyi évhez hasonlóan reméljük, hogy a szezon közepén harcban lehetünk a bajnoki dobogóért, majd az év második felében is szeretnénk folytatni a jó szereplést. Monte-Carlo csak az első verseny a naptárban, 13 van még hátra és mindegyik más.”
A francia versenyző a szezonnyitón még nem mert túl sokszor az autó beállításán változtatni.
„Nem akartam túl sokat változtatni, és mindenekelőtt a gyorsasági szakaszokra akartam koncentrálni. Talán szombat délután lehetett volna kockáztatni a szárazabb körülmények között. Túl kemény volt az autóm ekkor, Ott Tanak autója jobban működött lágyabb beállítással. Ezek apró részletek, amelyre emlékeznünk kell.”