Elfyn Evans a WRC-szezon első két versenye után kerek 30 ponttal előzi meg a hozzá legközelebb álló teljes munkaidős pilótát.
Elfyn Evans ennél jobban nem is kezdhette volna a WRC-szezont, két verseny alatt ’majd egyfutamnyi előnyt épített fel magának (30 ponttal vezet, egy versenyen legfeljebb 35 pont szerezhető). A Montén második lett Sébastien Ogier mögött, Svédországban napra pontosan öt év után győzött ismét, ráadásul mindkét versenyen jól szerepelt a vasárnapi értékelésben és a power stage-en is, így már 61 pontot szerzett.
Hatalmas csata után Elfyn Evans vezette kettős Toyota-győzelem a Svéd Rallyn
A részmunkaidőben vezető Ogier 33 ponttal a második, de az állásnak az ő szempontjából nincs jelentősége, hiszen nincs versenyben a világbajnoki címért. Annál nagyobb bravúr, hogy Kalle Rovaneperä 31 pontot összekaparva a harmadik helyen áll, a kétszeres világbajnok finn versenyző ugyanis egyelőre szenved a Hankook abroncsain, és még így is egyedül Evans előzi meg a teljes munkaidőben vezető pilóták közül…
Rovanpera mögött még nagyon sűrű a mezőny, a címvédő Thierry Neuville 29, Ott Tänak 26, Takamoto Katsuta 25, míg a Svéd Rallyn mindössze egyetlen pontot szerző Adrien Fourmaux 21 pontot gyűjtött. A bő egy hónap múlva, március 20-án kezdődő Szafari Rally abból a szempontból is érdekes lesz, hogy ki tud kitörni ebből a bolyból.

A gyártók világbajnokságában a Toyota újabb tökéletes hétvégét tudhat maga mögött, ismét a maximálisan megszerezhető hatvan ponttal utazhatott haza. Ezúttal Evans és Katsuta hozta az első és második helyet a versenyben, a vasárnapi értékelésben és a power stage-en egyaránt. Az új autóit bevető Hyundai ugyanúgy 36 pontot szerzett, mint a Montén.
A Toyota 120 pontot szerzett, a Hyundai 72 pontot, a különbség máris 48 pont a két gyártó között, és még egyszer hangsúlyozzuk, mindez úgy alakult ki, hogy Rovaneperä egyelőre nem találja a sebességét az új abroncsokon. Ez persze aligha marad így a szezon végéig… Az M-Sport 25 pontnál tart (lehetne ez több is, ha Martins Sesks nevezve lett volna a gyártók versenyébe), és a Toyota által külön csapatban indított Sami Pajari is szerzett 11-et Svédországban.