A Hyundai Motorsport fejlesztette Rally1-es autóját a Svéd Rallyra, azonban Kenyában óvatosságból visszatér a régebbi i20 N Rally1-hez.
A Svéd Rallyn tovább fejlesztett Rally1-es autóval állt rajthoz, harcolt a győzelemért és végül Thierry Neuville révén a harmadik, Ott Tanaknak köszönhetően pedig a negyedik helyen zárt a Hyundai.
A frissített autó megbízhatóságával kapcsolatban azonban még vannak kérdések, ezért óvatosságból a koreai gyártó a régebbi autót fogja használni a kenyai Szafari Rallyn.
“Kenyában visszatérünk a régebbi autóhoz, mert jobbnak gondoljuk a megbízhatóságát – mondta Ott Tanak a Dirtfishnek a Svéd Rally után. – A Szafari Rallyn nagyon sokat számít a megbízhatóság.”
Thierry Neuville több részletet árult el az autóváltással kapcsolatban.
“Összességében nem tudtunk eleget tesztelni dobálós szakaszon az új autóval, és a régebbi autót jobbnak érezzük ilyen utakon – mondta a vb címvédő. – A csapat úgy döntött, nem vállal felesleges kockázatot az új autóval.”

A belga versenyző elmondta érzéseit az új autó kapcsán is.
“A rövidebb szakaszokon gyorsak tudtunk lenni Svédországban és jól éreztem magam az autóban is, de a hosszabb, gyorsabb pályákon már elkezdtem küzdeni. Kicsit keményebb differenciálművet használtam, mint a csapattársaim, ami talán túl kemény volt a gyorsabb szakaszokon. A problémában azt hiszem, a gumik is szerepet játszottak. Nehéz összehasonlítani a régi és új autót, mert a svéd pályákon sokat számított a rajthely. Láthattuk, hogy a mezőny közepén rajtolni néha jobb, néha rosszabb volt. Összességében, amikor az új autó működött, jónak tűnt és csatában tudtunk lenni. Most már csak egy jó beállítás kell hozzá, még nagyon új az autó és úgy tűnik, hogy lehet még javítani a beállításán.”
Cyril Abiteboul szerint csak később lehet igazán véleményt alkotni az új autóról.
“Nem olyan ember vagyok, aki mindig kifogást keres, de az új autó frissítéseit nem hóra találtuk ki – mondta a Hyundai Motorsport elnöke és csapatvezetője. – A fejlesztések murvára, különösen sima murvára és részben aszfaltra készültek. Szóval az új autóról inkább Finnország vagy Chile után tudom elmondani a véleményemet. Svédországban tavaly nyerni tudtunk, 2023-ban pedig Craig Breen volt csatában a győzelemért. Most kevésbé voltunk meggyőzőek, de nem szabad elfelejteni, hogy új gumikat kellett használni.”
A Szafari Rallyt március 20-23. között rendezik.