José Antonio Suárez már bejelentette, hogy Rally1-es Forddal indul a Kanári-szigetek Rallyn, ez azonban az M-Sport csapatfőnöke szerint még egyálétalán nem biztos.
José Antonio Suárez már nagyon régóta álmodik arról, hogy egy versenyen a WRC-csúcskategóriájában induljon. Az idén 34 éves versenyző 2012-ben már tesztelhetett Ford Fiesta WRC-t az M-Sport központjában, azonban a versenyen való indulás nem jött össze.
Spanyol versenyző indul Rally1-es autóval a Kanári-szigetek Rallyn
Suárez azonban február első napjaiban bejelentette, hogy az idei Kanári-szigetek Rallyn Rally1-es autóval fog tudni indulni, aminek anyagi hátterét főképp főtámogatójának, Chema Rodrigueznek, a Recalvi autóalkatrész-lánc vezetőjének köszönhet.
Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője szerint azonban még egyáltalán nem biztos, hogy Suárez álma valóra válik.
“Igen nagy munkát jelentenek a jelenleg futó autóink a csapat tagjainak – mondta Millener a DirtFishnek. – Az M-Sport tö9bb projektben is jelen van, ezért nem olyan egyszerű autót biztosítani egy új ügyfélnek, mint korábban. Szóval még nincs eldöntve, hogy autót tudunk adni Suáreznek. Amit korábban ezzel kapcsolatban olvastam, az még egyáltalán nincs eldöntve. Nincs semmilyen garancia vagy megállapodás, csupán tárgyalunk.”
“Örülünk, hogy van érdeklődés autóink irányába, de problémát jelent, hogy korlátozott számú alvázunk van. Ha pedig történik valami váratlan egy autónkkal, akkor nehezebbé válik egy autó bérlése. Javítanunk kell vagy újat kell építenünk, amire idén nagyjából egy hetünk lenne, ami nagyon kevés.”
Az idei WRC-szezon során az M-Sport Grégoire Munsternek és Josh McErleannak teljes évben, míg Martins Sesksnek legalább hat futamon ad autót. Jourdan Serderidis saját autójával versenyez.

“Óvatosnak kell lennünk azt illetően, amiben megállapodunk és abban, amit valóban meg tudunk oldani. Tavaly nagyon jó évünk volt a megbízhatóság és minden más terén, ezeket az eredményeket pedig nem szeretnénk veszélybe sodorni. Minél több autót működtetünk annál nagyobb a nyomás. Nagyon jól tudom, hogy egy olyan csapatnak is, mint a Toyota, ahol idén öt autó fut, mekkora megterhelést jelent. Tehát meg kell találni a jó egyensúlyt.”
Problémát jelent az is, hogy a Rally1-es autókból nem kellett sokat gyártani, mivel a hibrid autók megfizethetetlenek voltak a privát versenyzőknek, a nemzeti bajnokságban pedig nem lehet ilyen autóval versenyezni. Most, a hibrid rendszer nélkül elérhetőbbé váltak a Rally1-es autók a privát versenyzők számára is, azonban az M-Sport számára még mindig nehéz a helyzet.
“Összesen 11 alváz készült Rally1-es autóra. Ebből egy megsemmisült a 2022-es Montén Adrien Fourmaux balesetekor, az egyik teszt autó, kettőt pedig eladtunk. Így jelenleg van hét alvázunk. Persze készíthetnénk többet is, de még bizonytalanság van azzal kapcsolatban, hogy mi lesz 2026-ban és 2027-ben. Amikor pedig egy új építésébe kezdesz, akkor kiderül, hogy vannak alkatrészek, amikből nincs elég raktáron. Rendelni azonban nem lehet kis mennyiséget. Csak egy példa: ha szeretnénk felnit rendelni, akkor annak 500-600 (kb. 243,5-292 ezer forint) angol font az ára darabonként, és meg van adva egy minimális rendelhető mennyiség. Nagyszerű, hogy van érdeklődés az autóink felé, de ez nem olyan egyszerű, sokszor hosszú tárgyalásokra van szükség egy megállapodás előtt.”
A Kanári-szigetek Rallyt április 24-27. Között rendezik, José Antonio Suárez tárgyalásai pedig jövő héten dőlhetnek el.