A kenyai Szafari Rally 2021-ben tért vissza immáron modern formában a WRC-naptárba, és a visszatérés során már-már csodát lehetett látni, köszönhetően Sébastien Ogier balszerencsés, majd szerencsés teljesítményének.
A Szafari Rally 2002-ig állandó tagja volt a WRC-naptárnak, ekkor azonban a világbajnokság búcsút intett az afrikai versenynek.
Csaknem 20 év elteltével azonban a WRC-szervezők ismét szerették volna visszahozni a legendás rendezvényt a vb-menetrendbe. 2020-ben ez még nem sikerült, mivel ekkor tört ki a koronavírus-járvány, egy évvel később azonban a WRC-mezőny ismét Kenyába látogatott.
A verseny ugyan a modern formátum szerint, több, és rövidebb szakaszokkal és kisebb versenytávval került megrendezésre a régi időkkel ellentétben, azonban durvaságát így is megtapasztalhatták a versenyzők.
A négy évvel ezelőtti verseny pedig azonnal egy komoly történetet is adott a WRC-történelemhez.
A versenyt Sébastien Ogier ugyan még szakaszgyőzelemmel kezdte a nyitó szuperspeciál szakaszon, azonban pénteken nagy bajba került a toyotás versenyző. A nap második szakaszán megsérült a Yaris WRC felfüggesztése, ezért a délelőtti utolsó pályán már csak lépésben tudott vezetni a francia versenyző, így a hetedik helyen mehetett szervizelni, hátránya pedig 2:11.9 percre nőtt az élen álló Thierry Neuville mögött.
A Toyotát a japán csapat szerelőinek sikerült megjavítani, így megkezdhette Ogier a felzárkózást, ami olyan jól sikerült, hogy szombat este már a harmadik helyen állt, hátrányát pedig 1:15.5 percre csökkentette, de az élen még mindig Neuville állt, a második helyet elfoglaló Takamoto Katsutát azonban már csak 18.1 másodperccel követte Ogier.
A záró napon azonban tovább folytatódtak a drámák, és rögtön az első gyorsaságin Thierry Neuville Hyundai i20 Coupe WRC-jének felfüggesztése is megsérült, amivel azonban még sikerült a pályát teljesítenie a belga versenyzőnek, utána azonban kiállni kényszerült.
A verseny élére Neuville kiesése után Katsuta állt, akinek a sarkában ott volt Ogier. Az ekkor még hétszeres világbajnok előtt megnyílt a győzelem lehetősége. A francia versenyzőnek az utolsó előtti szakaszon sikerült is átvenni a vezetést japán csapattársától, amit már a záró szakaszon sikerült is megtartania, így több, mint 2 perces hátrányból megnyerte a versenyt. Katsuta végül 21.8 másodperc hátránnyal zárt a második helyen, míg Ott Tanak legjobb Hyundai-versenyzőként a harmadik helyet szerezte meg 1:09.5 perc hátránnyal.
A Toyota azóta is verhetetlen Kenyában, 2021-ben még ugyan csak kettős sikert aratott a japán gyártó, azonban 2022-ben és 2023-ban is totális, négyes győzelmet ért el, amit tavaly kettős siker követett. Ogier 2023-ban is nyerni tudott Kenyában, ekkor pedig rajt-cél győzelmet aratott, viszont csupán 6.7 másodperccel előzte meg a 2022-ben és tavaly győzelmet elérő Kalle Rovanperát.
Az idei kenyai versenyt két és fél hét múlva rendezik.