A Hyundai Spanyolországban, a Toyota pedig Portugáliában igyekezett felkészülni a kenyai Szafari Rallyra, a vb éllovas Elfyn Evans szerint azonban csak a murvás vezetésre lehetett visszaállni a teszten.
A Hyundai Motorsport Portugáliában kezdte meg a Szafari Rally előtti tesztjét, majd átköltözött Spanyolországba, míg a Toyota Gazoo Racing csak Portugáliában készült.
A Toyotának jó az, amit a Hyundai nem gondolt megfelelőnek a Szafari Rally előtt
Elfyn Evans szerint azonban igazából Európában nem lehet felkészülni a kenyai versenyre, ezért inkább a murvára való visszaállásról szólt a teszt, ahol a hibrid rendszer nélküli autókat is először vezették.
“Európában szinte lehetetlen olyan utakat találni, mint amik Kenyában várnak ránk – mondta Elfyn Evans. – A teszt inkább szólt a murvára való visszaállásról, semmint a felkészülésről az afrikai versenyre. Mióta kikerültek a hibrid egységek az autókból, először vezethettünk murván, ezért a jó egyensúly megtalálásán volt a hangsúly. A Hankook gumikat is először próbáltuk ki murván az idei autókkal. Kenya az egyik legdurvább verseny, azért a gumik teherbírása is kiderül ezen a versenyen.”
A Szafari Rallyt két hét múlva rendezik.