A Hankook célja, hogy megbízható gumikat gyártson a WRC-mezőny tagjainak, és ne az abroncsok teherbírásbán múljon egy-egy verseny végeredménye.
Az idei évtől a Hankook lett a WRC hivatalos gumi beszállítója, és a versenyzők már a Montén felismerték a koreai gumik állóképességét, amit néhányan túl nagynak is gondoltak. A Svéd Rallyn azonban főként Kalle Rovanpera komolyan bírálta a szöges abroncsokat.
A szezon két hét múlva a Szafari Rallyval és főként murván folytatódik, ahol különösen sok múlik az abroncsok teherbírásán.
A Hankook célja, hogy erős gumikat gyártson, és ne az abroncsok döntsék el a versenyeket.
“A teljesítmény természetesen számunkra is fontos, mert a világbajnokságon vagyunk – mondta Manfred Sandbichler, a Hankook motorsport-igazgatója a Dirtfishnek. – A prioritás szempontjából pedig a biztonság az elsődleges. Szeretnénk a legbiztonságosabb gumikat biztosítani a piacon, ezért ugyanolyan megbízható gumikra lehet murván is számítani, mint amilyenekre a Montén vagy Svédországban. Nem szeretnénk, ha a gumik befolyásolnák a versenyeke végeredményét. Szeretnénk olyan gumikat készíteni, amikkel elégedettek a versenyzők, különösen a biztonság oldaláról.”
Sandbichler azonban tisztában van vele, hogy minden versenyzőnek nem lehet megfelelni.
“Amikor valamelyik versenyző azzal fog megkeresni, hogy Manfred ez a gumi a valaha legjobb, amit kaptam, akkor másnap nyugdíjba vonulok. Szinte lehetetlen minden versenyző igényét kielégíteni, mert minden versenyző nyerni szeretne, és jobb szeretne lenni riválisuknál. A mi feladatunk, hogy a világ legjobb gumiját adjuk nekik, amivel lehetőségük van nyerni egy versenyen. Végső soron azonban nagyon sok ismeretlenes a dolog, aminek lehetetlen megfelelni. Több, mint 30 éve dolgozok a motorsportban, és jól tudom, hogy ha egy versenyző valóban azt mondja, hogy a világ legjobb gumiját kapta tőlünk, akkor valóban ideje távoznom.”