Tíz Rally1-es autó indul a következő WRC-futamon, valószínűleg Sébastien Ogier is rajthoz áll a Kanári-szigetek Rallyn.
Lezárult a nevezés a következő WRC-futamra, az április 24–27-én esedékes Kanári-szigetek Rallyra, és ugyan a hivatalos nevezési listát csak március 31-én hozzák nyilvánosságra a szervezők, annyit már közöltek, hogy összesen 63 páros adta le a nevezését. Közülük 10 Rally1-es, 38 Rally2-es, 8 Rally3-as, 6 Rally4-es és egy Rally5-ös autóval indul a nagy múltú, ám a WRC versenynaptárában először szereplő versenyen.
A 10 Rally1-es autó az igazán érdekes, a matek pedig csak úgy jön ki, ha egy részmunkaidős versenyző is indul a versenyen. A Toyota négy állandó pilótát indít – a gyári csapatban Elfyn Evans, Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta vezet, Sami Pajari pedig külön csapatban indul. A Hyundai három versenyzőt foglalkoztat teljes munkaidőben, Thierry Neuville, Ott Tänak és Adrien Fourmaux indulása is biztos. Hozzájuk jön még az M-Sport párosa, Grégoire Munster és Josh McErlean, és ekkor tartunk kilencnél.
a tizedik autót Rally1-es autót Sébastien Ogier vezetheti Spanyolországban, vagyis a Toyota öt autót indít az áprilisi versenyen.
Ugyan az M-Sportnál hat futamra szóló szerződéssel rendelkező Martins Sesks a Kanári-szigetek Rally felé is kacsingatott, jóval valószínűbb, hogy a tizedik autót Rally1-es autót Sébastien Ogier vezetheti Spanyolországban, vagyis a Toyota öt autót indít az áprilisi versenyen. Korábban is szóba került már ez a lehetőség, a szervezők közlése után pedig még nagyobb a valószínűsége.
A verseny karaktere abszolút illik a nyolcszoros világbajnokhoz, hiszen tisztán aszfaltos futamról beszélünk, minimális felhordással. Sok szempontból hasonlít a Katalán Rallyhoz, amelyet Ogier négyszer is megnyert a pályafutása során. A Toyota szempontjából is érthető lenne a csatasorba állítása, hiszen így egyrészt erős felállásban küzdhetne a pontokért a gyártók világbajnokságában, másrészt a Kenyában hatalmasat hibázó Katsuta csak saját magával foglalkozhatna a következő versenyen.
Ogier eddig egyedül a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn vett részt, amelyet pályafutása során már tizedszer nyert meg, ezzel egyébként három futam után még mindig a második legeredményesebb Toyota-versenyző a világbajnoki pontversenyben, ami sokat elmond Rovanperä és Katsuta szezonkezdéséről. Ha Ogier valóban indul a Kanári-szigetek Rallyn, akkor az egyik, ha nem a legnagyobb esélyese lesz a versenynek.