Jari-Matti Latvala szerint komolyan befolyásolhatja a WRC jövőjét is, hogy a Hyundai Motorsport kilép-e év végén. A Toyota csapatfőnökének van egy ötlete a legrosszabb forgatókönyvre is.
Az idei WRC-szezon fontos mérföldkőhöz fog elérni, amikor a Hyundai Motorsport bejelenti, hogy marad-e vagy kiszáll a sorozatból a WEC-programja miatt.
Amennyiben kiszállna, úgy a Toyota lenne az egyedüli gyári csapat a vb-n, mivel az M-Sport félprivát csapatként van jelen.
Arra már volt példa a 2010-es évek elején, hogy csak két gyártó volt a WRC-ben, akkor azonban a gyártók indíthattak több fiókcsapatot is, így összességében nem volt annyira feltűnő a gyártók hiánya. Jelenleg azonban csak gyártó színekben lehet indulni Rally1-es autókkal, és privát csapatok nem indulhatnak.
Jari-Matti Latvala szerint reális esélye van annak, hogy a Hyundai kilép a WRC-ből.
“A pletykák nem légből kapott információk, a Hyundai kilépése reális kockázatot jelent – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Figyeljük, hogy milyen hírek érkeznek a Hyundaitól, döntésük pedig komoly hatással lehet a WRC-re is. Nem ismerem a Hyundai helyzetét, de azzal, hogy WEC-programot indítanak, mérlegelniük kell, hogy költségvetésükbe belefér-e két nagy sorozat.”
Latvalának azonban van egy ötlete arra az esetre is, ha a Hyundai a kilépés mellett dönt.
“Ha a Hyundai kilép, akkor a WRC-ben át kell térnünk a Rally2-es alapú autók használatára, nem lesz más választás. Ebben az esetben nemcsak Toyotával és Forddal lehetne versenyezni, más gyártók autóira is lehetne építeni. Ugyanakkor több privát csapatra is szükség lenne. A Rally2-es autóra való áttéréssel pedig más gyártókat is be lehetne vonni a bajnokságba.”