A Kenyában nagyot hibázó Takamoto Katsuta a Kanári-szigetek Rallyn nem versenyez a gyártói pontokért, így magára koncentrálthat.
Kalle Rovanperä a vártnál jóval gyengébb szezonkezdése mellett Takamoto Katsuta legutóbbi hibája is kellett ahhoz, hogy a Toyota némileg váratlanul bevesse a versenyt eredetileg nem tervező Sébastien Ogier-t a csütörtökön kezdődő Kanári-szigetek Rallyn.
Mint ismeretes, Katsuta a negyedik helyen állt a Szafari Rally utolsó szakasza előtt, és harcban állt a vasárnapi értékelés megnyeréséért, amikor a Power Stage-en felborult. Az autója súlyosan megsérült, és bár még beszenvedte magát a célba az ötödik helyen, végül nem ért be a szervizparkba, így kiesett, és pont nélkül zárt.
A nyolcszoros világbajnok Ogier indulása természetesen azt jelentette, hogy őt nevezte a Toyota a csapatversenybe, így Katsutának csak saját magára kell figyelnie a következő versenyén, a gyártók bajnokságában nem terheli a pontszerzés felelőssége. Így talán felszabadultabban vezethet a Kanári-szigetek Rallyn.
„Abból, amit más versenyzőktől hallottam, a Kanári-szigetek Rally az egyik legszebb aszfaltos verseny, így már nagyon várom – mondta Katsuta. – Ez egy nagyon tiszta rali, ahol nincs sok felhordás az úton, és ilyen körülmények között igazán kiélvezhetjük az autó maximális teljesítményét és az aerodinamikáját. Ez egy kicsit emlékeztet a korábbi körpályás versenyeken szerzett tapasztalataimra, és remélhetőleg ez segíthet abban, hogy jól teljesítsek. Ugyanakkor erre a versenyre ismét új gumikat kapunk, és meg kell néznünk, hogyan teljesítenek ezeken a szakaszokon. Megpróbálunk a lehető legjobban alkalmazkodni.”
A csütörtöki shakedownnal kezdődő Kanári-szigetek Rallyn 18 gyorsasági szakasz és 301.3 km versenytáv vár a versenyzőkre, amit 21 fok körüli hőmérsékletben és száraz körülmények között kell teljesítenük.