A Hyundai Kanári-szigetek Rally első napján látott hatalmas hátránya nem javítható a hétvége során, mivel ehhez az autó áttervezése kellene.
A Toyota ötös vezetéssel zárta a Kanári-szigetek Rally első napját, ahol Kalle Rovanpera minden szakaszt nyert pénteken, míg a Hyundai minden pályán szenvedett.
Kalle Rovanpera szárnyalásának okaként Sébastien Ogier a Hankook most debütáló kemény keverékű abroncsához való jobb alkalmazkodást jelölte meg.
Ugyanez okozta a Hyundai problémáját is, azonban ahhoz, hogy a dél-koreai gyártó javítani tudjon formáján, az egész autót át kellene tervezni.
“Az új gumi megjelenése rávilágított az autóval kapcsolatos tervezési problémára, melyet később nem lesz nagyobb probléma megoldani, mert már korábban is tapasztaltunk hasonló problémát – mondta Francois-Xavier Demaison, a Hyundai műszaki igazgatója a DirtFishnek. – A javításhoz azonban fejlesztési jokerekre és homológizációra van szükség.”
A Hyundai előzetesen nem számított ekkora hátrányra a spanyol versenyen.
“Sokkal jobb eredményben bíztunk. Nem csináltuk meg a házi feladatot mielőtt idejöttünk. Új gumigyártónk lett idén és nem számítottunk arra, hogy ekkora problémát jelent majd a gumi kezelés. Távol vagyunk az élmezőny tempójától, de azt is furcsa volt látni, ahogy egy finn versenyző az összes pályán legyőzte az aszfalt-specialista Sébastien Ogier-t. Szóval van miért kapkodni a fejünket, de azt hiszem Mr. Ogier is vakarja a fejét, amikor megpróbálja megérteni Kalle Rovanpera tempóját.”
Thierry Neuville jól teljesített a tesztversenynek szánt Sierra Morena Rallyn, ezért Demaison a Kanári-szigeteken is jó teljesítményben bízott. A Kanári-szigetek Rally pályái azonban teljesen más profillal rendelkeznek, mint amivel az ERC-futam.
“Thierry Neuville elég magabiztos teljesítményt nyújtott a Sierra Morena Rallyn, ez a verseny azonban nem volt reprezentatív a Kanári-szigetekre. Itt mások a körülmények, ezért küzdünk. Sok autóbeállítást kipróbáltunk a három versenyzőnkkel péntek délután. Ezért most ki kell találni, hogy mi lesz a legjobb beállítás szombatra és vasárnapra.”
Adrien Fourmaux péntek délelőtt még a dobogó közelében tudott lenni, délután azonban az ő teljesítménye is visszaesett, így Thierry Neuville és Ott Tanak is megelőzte.
Rovanpera szárnyalt, a Toyota dominált a Kanári-szigetek Rally első napján
“Szerintem könnyebb vezetni a lágyabb gumikon – mondta a francia versenyző. – Már a teszten küzdöttünk a különböző keverékű gumikon. Meg kell értenünk, hogy ez miért van és miért vagyunk sokkal lassabbak a többieknél.”
Ott Tanak péntek este megerősítette, hogy a Hyundai problémája nem megoldható a hétvégén.
“Ma többet voltunk az autó alatt, mint az autóban, nem tudjuk megoldani a problémát – mondta a 2019-es világbajnok. – A sebességváltóhoz, a felfüggesztéshez nem tudunk hozzányúlni, ezért csak kisebb módosításokat végezhetünk, mint a rugók cseréje, a stabilizátor helyzetének megváltoztatása. Ezek azonban nem oldják meg a problémát. Csak annyit tudunk tenni a hétvégén, amit ma csináltunk, nagyon nehéz motivációt találni a hatodik helyért való harcra.”
Thierry Neuville sem volt boldog péntek este.
“Nincs elég időnk felsorolni a listát, amin változtatni kellene – mondta a tavalyi világbajnok. – Az alapokat azonban nehéz megváltoztatni. Egy verseny során nagyon korlátozott, hogy mit tehet az ember.”